۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۷۴۸۹۰۶

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دفتر حماس در ضاحیه بیروت+ اخبار تکمیلی

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دفتر حماس در ضاحیه بیروت+ اخبار تکمیلی
رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به دفتر حماس در ضاحیه بیروت برخی از مقامات جریان مقاومت و فرماندهان القسام را به شهادت رساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی به دفتر حماس در جنوب بیروت با پهباد حمله کرد و برخی از مسؤولان مقاومت اسلامی را به شهادت رساند.

در لحظات اولیه این حادثه، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که یک مقام ارشد فلسطینی در انفجار جنوب لبنان جان خودرا از دست داده است.

رسانه دولتی لبنان گزارش داد که رژیم غاصب اسرائیل حملاتی را به دفتر حماس در حومه بیروت انجام داده است.

ادعای ترور یک از رهبران ارشد حماس در بیروت طی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی

 شبکه 14 رژیم صهیونیستی مدعی شد در جریان حمله پهپادی امروز رژیم صهیونیستی به منطقه مشرفیه بیروت و در نتیجه انفجار دو خودرو در اتوبان هادی نصرالله، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس هدف ترور قرار گرفته است.

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دفتر حماس در ضاحیه بیروت+ اخبار تکمیلی

لبنان درباره انفجار بیروت شکایتی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد
دفتر نخست وزیر لبنان شامگاه سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «نجیب میقاتی» از وزارت خارجه این کشور خواسته تا فورا شکایتی را درباره انفجار امروز که به شهادت «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس منجر شد، به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.
 
العاروری پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که آماده شهادت است: «همه ما در جنبش حماس نامزد شهادتیم، از شیخ احمد یاسین بگیرید تا آخر... من همین الان هم زیاد زنده مانده‌ام و بیش از آنچه فکر می‌کردم عمر کرده‌ام؛ سلام بر شهادت.»
 
وی همچنین گفته بود که «هر روز تلاش می‌کنند محمد ضیف (فرمانده کل القسام) را ترور کنند و ان‌شاءالله او وارد قدس خواهد شد».
 
«حسین جشی» نماینده پارلمان لبنان ساعتی قبل‌تر تأکید کرد که جنبش حزب الله قطعا به این ترور پاسخ خواهد داد و این مسئله قطعی است، ولی زمان آن مشخص نیست.
 
به گفته جشی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرده است که به هر گونه حمله به هر شخصیتی در لبنان با هر تابعیتی که باشد، پاسخ داده خواهد شد.
 
حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دفتر حماس در ضاحیه بیروت+ اخبار تکمیلی
حماس تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا را متوقف کرد
در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفنر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیروت، جنبش حماس به میانجی‌ها اطلاع داد که تمام مذاکرات درباره آزادی اُسرا در غزه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. 
 
یک مقام در وزارت دفاع آمریکا نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت که ارتش اسرائیل مسئول حمله‌ای است که «صالح العاروری» را هدف قرار داد.
 
حماس شهادت صالح العاروری را تأیید کرد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیستها به جنوب لبنان تأیید کرد. در جریان حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و دو نفر از فرماندهان القسام شهید شدند.
 
ایران ترور صالح العاروری را به شدت محکوم کرد
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام زبونانه رژیم صهیونیستی در ترور شیخ صالح العاروری نایب رئیس جنبش حماس و فرمانده مجاهد مقاومت و دو‌تن از فرماندهان گردان‌های قسام در بیروت را به شدت محکوم‌کرد. کنعانی تاکید کرد که رژیم جنایتکار صهیونیستی با  ارتکاب چنین جنایتی، بار دیگر ثابت کرد که بنای پوشالی صهیونیست‌ها بر ترور و جنایت استوار شده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام رژیم تروریستی صهیونیستی در ترور شهید صالح العاروری را در نتیجه درماندگی و شکست سنگین و غیرقابل ترمیم در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و ملت مقاوم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی و ایستادگی قهرمانانه در برابر ماشین جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غزه در سه ماه  گذشته دانست. 
حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دفتر حماس در ضاحیه بیروت+ اخبار تکمیلی
 
کنعانی ضمن عرض تبریک و تسلیت به رهبری جنبش حماس، مردم مبارز فلسطین و خانواده شهید راه قدس، شهید صالح العاروری و دیگر شهدای همراه ایشان، تصریح کرد که خون شهید، قطعا جوششی دیگر در رگ‌های مقاومت و انگیزه مبارزه علیه اشغالگری صهیونیست‌ها، نه تنها در فلسطین، بلکه در منطقه و در بین همه آزادیخواهان جهان ایجاد خواهد کرد.
 
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی لبنان توسط رژیم متجاوز صهیونیستی، مسؤلیت نهادهای بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای واکنش فوری و مؤثر نسبت به این اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و مسؤلیت عواقب ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی را تنها متوجه این رژیم و حامیان آن دانست.
حسین عجمی
ارسال نظرات