۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۹۰۱
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تمرکز بیشتر حوزه های علمیه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی

ضرورت تمرکز بیشتر حوزه های علمیه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی
مدیر حوزه علمیه مازندران، رفع چالش‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را نیازمند نقش آفرینی بیشتر حوزه‌های علمیه و فعالان حوزوی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی، گفت: مراکز حوزوی مهم‌ترین پایگاه‌های نشر و گسترش معارف دینی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

وی با بیان این که حوزه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان بزرگ دینی و فقهای برجسته بوده است، افزود: بسیاری از شخصیت‌های بنام که مایه فخر و مباهات جهان اسلام هستند روزی در هجره‌های مدارس علمیه به درس و بحث مشغول بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امروز نیز مدارس علمیه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا چنین شخصیت‌های بزرگی را تربیت و پرورش دهند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز حوزه‌های علمیه بسیار مهم‌تر از گذشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه در خط مقدم دفاع از دین و ارزش‌های الهی قراردارد، تصریح کرد: طلاب باید در کنار علم آموزی به فکر دین مردم نیز باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حساسیت‌ها و چالش‌های جدیدی در جامعه اسلامی وجود دارد که نیازمند نقش آفرینی حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه امروز باید تمرکز خود را بر مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه بیشتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که جامعه امروز با آسیب‌ها و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، تصریح کرد: رفع این چالش‌های مهم نیازمند نقش آفرینی بیشتر و عمیق‌تر حوزه‌های علمیه و فعالان حوزوی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه باید به گونه در عرصه علمی تلاش و مجاهدت کنند تا بتوانند پاسخگوی نیاز‌های جامعه در عرصه‌های مختلف باشند، بیان داشت: پویایی فقه شیعه این زمینه را فراهم کرده تا حوزه و روحانیت بتوانند به راحتی در سایر عرصه‌های مورد نیاز جامعه نیز ورود پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه با تأکید براین که آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی بدون نقش آفرینی و حضور در صحنه حوزه و روحانیت قابل رفع نخواهد بود، تصریح کرد: آموختن علم در حوزه باید همراه باید پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه همراه باشد تا بتوانند جامعه را در مسیر صحیح سوق دهد./۹۵۰/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات