۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۵۵۸۵۱

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی برگزار شد

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی برگزار شد
مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی با حضور علما و اقشار مختلف مردم شهید پرور قم در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد شهادت فقیه انقلابی و مردمی آیت الله عباسعلی سلیمانی پنجشنبه شب با حضور زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) در مسجد اعظم برگزار شد.

این مراسم با حضور آیات آل هاشم، مهدوی، حجت الاسلام والمسلمین ملکا نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان مراجع عظام تقلید، سردار رادان و اقشار مختلف مردم شهید پرور قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی سخنران مراسم با اشاره به اینکه در سیره آیت الله سلیمانی از ابتدا تا شهادت صدق ولاء است، تصریح کرد: شخصی از نزدیکان ایشان برایم تعریف می کرد که یک مکروه در حیات ایشان ندیدم و بسیار اهل محبت و معاشرت بود و غم مردم را می خورد.

وی افزود: مسئولی که بین خودش و مردم فاصله می اندازد خائن به این مردم است مسئول باید بین مردم و غمخوار مردم باشد نه اینکه با صدها منصب خودش را مشغول و دور از مردم باشد.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه خداوند به افراد متواضع رفعت و عظمت می دهد، تصریح کرد: آیت الله سلیمانی از مقام علم و عالم بهره برده است، عالم کسی است که درد مردم را می فهمد و تواضع و فروتنی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی اضافه کرد: جای خالی آیت الله سلیمانی در سیستان و بلوچستان حس می شود چرا که این عالم شهید غمخوار و پناه مردم بود، ملت چنین مسئولان و عالمانی را می خواهند.

وی با بیان اینکه آیت الله سلیمانی مجاهدی خستگی ناپذیر بود، ابراز کرد: ولایت مداری به عمل است نه حرف، آیت الله سلیمانی اهل عمل بود و سالیان سال در سیستان و بلوچستان کار کردند.

سخنران مراسم با یادآوری اینکه خدا مزد و پاداش دنیایی این عالم را شهادت قرار داد، خاطرنشان کرد: پس از سال ها مجاهدت رزق و پاداش او در این دنیا شهادت شد و باید به این زندگی و پایان غبطه خورد.

ارسال نظرات