۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۵۶۴۲۸
امام جمعه کوهدشت:

امام صادق در برابر عقاید انحرافی ایستادند

امام صادق در برابر عقاید انحرافی ایستادند
امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه امام صادق در برابر مکتب‌ها و عقاید انحرافی ایستاد، گفت: کار اصلی امام صادق(ع) فرهنگی و دینی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) در علوم سیاسی و دینی انقلابی بزرگ ایجاد کردند، نهضت فکری و فرهنگی تشیع که پس از شهادت امام علی(ع) براثر خفقانی که حکام آن زمان حاکم کرده بودند.

امام جمعه کوهدشت افزود: کار اصلی امام صادق(ع) فرهنگی و دینی بود، ایشان در برابر مکتب‌ها و عقاید انحرافی ایستاد.

وی به اهمیت و ضرورت توجه کامل به احکام دین و قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در جامعه ما مسائل فرهنگی از تمام مسائل مهم تر است که نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام طهماسبی یادآور شد: آن زمان نمی خواستند اسلام راستین در جامعه حاکم شود و امام صادق(ع) انقلاب فرهنگی را به یک تشکیلات عظیم مبدل ساخت.

وی با تاکید بر اینکه باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه کرد چراکه مقوله‌ای بسیار مهم به شمار می رود، اظهار داشت: توجه به این مهم لازمه ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است.

حجت الاسلام طهماسبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای تبیین و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه و مقابله با ناهنجاری‌ها ضروری است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات