۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۵۶۴۰۳
حجت الاسلام ایران نژاد:

حجاج از فیوضات معنوی سفر حج به نحو احسن بهره ببرند

حجاج از فیوضات معنوی سفر حج به نحو احسن بهره ببرند
حجت الاسلام ایران نژاد گفت: حجاج محترم از اتلاف وقت در فریضه حج بپرهیزند و از فیوضات این سفر معنوی به نحو احسن بهره‌مند گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد باقر ایران‌نژاد در همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در شهرستان بناب اتلاف وقت را بزرگترین آسیب فریضه حج دانست و اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این همایش، افزایش معنویت و آگاهی های لازم از نحوه برگزاری حج تمتع است.

وی افزود: بازارگردی و حضور مستمر در شبکه‌های مجازی، از آسیب‌های است که زائران حج تمتع را تهدید می‌کند، بنابراین به همه زائران محترم سفارش می‌شود که از بازارگردی بپرهیزند و از فیوضات این سفر معنوی به نحو احسن بهره‌مند گردند.

حجت الاسلام ایران نژاد تأکید کرد: هرچه بیشتر زائران نسبت به اعمال و احکام حج آشنایی داشته باشند، معنویت این فریضه افزایش خواهد یافت، بنابراین سعی شده توصیه‌هایی در این مورد، نسبت به زوار عزیز ارائه شود.

وی شبیه سازی اعمال حج در این همایش را ضروری دانست و تاکید کرد: اعمال مناسک حج در این همایش به صورت میدانی شبیه سازی می شود تا زائران، به صورت کامل با مناسک این فریضه الهی آشنا شوند تا در صحنه واقعی حج دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام ایران نژاد در مورد برنامه های فرهنگی کاروان ها در مدینه منوره و مکه مکرمه نیز گفت: قبل از عزیمت ۱۰ جلسه توجیهی و آموزشی برای زائران توسط مدیران و روحانی کاروان ها برگزار شده و بعد از عزیمت نیز در مدینه و مکه این جلسات ادامه خواهند داشت و علاوه بر آن همایش یاوران، طرح معرفت و تجلیل از خانواده شهدا نیز در مکه مکرمه برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است، کاروان حج تمتع ۱۱۰۶۹ شهرستان بناب به تعداد ۱۳۵ زائر با مدیریت حاج حبیب خانمحمدی ۲۵ اردیبهشت از تبریز عازم مدینه منوره خواهد شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات