۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۳۶۰۶۶
حجت‌الاسلام امیری تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات حوزه خراسان شمالی

گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات حوزه خراسان شمالی
حجت‌الاسلام امیری به ارائه توضیحاتی در راستای فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، ضمن ارائه توضیحاتی در راستای فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت مساجد و امامان جماعت مساجد است.

وی با اشاره به رسالت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، افزود: در سال‌های اخیر هدفمندی خدمات در مرکز خدمات حوزه علمیه استان به‌طورجدی موردتوجه قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام امیری اضافه کرد: درگذشته بیشتر موضوع معیشت طلاب موردتوجه قرار می‌گرفت و مرکز خدمات تنها به امور معیشتی طلاب و روحانیان می‌پرداخت اما در سال‌های اخیر خدمات این مرکز به موضوع خانواده طلاب و روحانیان هم متمرکزشده است.

وی ادامه داد: در خصوص ازدواج و فرزند آوری هم‌مرکز خدمات وارد میدان شده است و با طرح‌های تشویقی تلاش می‌کند تا طلاب و روحانیان و به‌تبع آن خانواده‌ها را تشویق به فرزند آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: البته رفع مشکلات معیشتی و موضوع مسکن و بیمه درمانی طلاب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه است تا طلاب با فراغ خاطر بیشتری به تبلیغ دین و آموزه‌های دینی بپردازند.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های طلاب، اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه با ارائه خدماتی در حد بضاعت موجود به طلاب، زمینه خدمت‌رسانی بهتر به طلاب و روحانیان را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی تأسیس مرکز خدمات حوزه علمیه، افزود: مرکز خدمات حوزه علمیه با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای حمایت از طلاب و روحانیان و خانواده آن‌ها در سال 1370 تأسیس شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها با اشاره به سکونت سه هزار طلبه در خراسان شمالی، گفت: از این سه هزار طلبه نزدیک به هزار و 700 طلبه فعال تحت پوشش مرکز خدمات هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات