۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۳۴۱۶
مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج خبر داد؛

واقف فاروجی آپارتمان خود را وقف حوزه علمیه کرد

واقف فاروجی آپارتمان خود را وقف حوزه علمیه کرد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام اسدالله زاده گفت: واقف نیک‌اندیش فاروجی آپارتمان مسکونی خود را به عنوان استادسرا وقف مدرسه علمیه محمودیه فاروج کرد.

حجت‌الاسلام مهدی اسدالله زاده، مدیر مدرسه علمیه محمودیه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از وقف یک آپارتمان مسکونی برای اسکان اساتید در این شهر خبر داد و افزود: خانم حاجیه زینب عبدالعلی‌زاده از روستای خسرویه یک دستگاه آپارتمان 80 متری واقع در شهر فاروج را با توجه به نیاز مدرسه به استادسرا برای اسکان اساتید مدرسه علمیه محمودیه فاروج وقف کرد.

وی افزود: ارزش تقریبی آپارتمان وقف شده، یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برآورده شده و قرار است از این پس به عنوان استادسرای مدرسه علمیه محمودیه فاروج مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسدالله زاده اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 40 طلبه سطح یک تحت نظر هشت استاد و مسؤول آموزشی شامل دو نفر استاد اعزامی و پنج نفر استاد حق‌التدریس در مدرسه علمیه محمودیه مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است، بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی تاکنون موقوفات حوزه علمیه استان در خراسان شمالی اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی ۹۴ مورد است که تعداد قابل‌توجهی از این موقوفات بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان اجرا و ثبت شده است.

در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه با بیش از دو هزار و ۶۰۰ طلبه وجود دارد و این تعداد وقف بدون شک تکافوی نیازها و هزینه‌های فعلی این مراکز را نمی‌کند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات