۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۵۶۰۵۷
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

دشمن به دنبال از بین بردن عفت و حیا در جامعه ما است

دشمن به دنبال از بین بردن عفت و حیا در جامعه ما است
اصفهان _ مرتضوی با اشاره به مشخص شدن ماهیت واقعی غرب پس از اتفاقات اخیر دانشگاه‌های غربی، گفت: دشمن به دنبال از بین بردن عفت و حیا در جامعه ما است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های اصحاب رسانه و تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در عرصه حکمرانی و حل مشکلات جامعه، گفت: جایگاه خبرنگاران در کشور ما و در کل دنیا، متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و بایستی که بیشتر و بهتر به اصحاب رسانه و مأموریت مهم آنها توجه بشود و در تلاش هستیم به سهم خود در استان اصفهان به این موضوع بپردازیم.
 
استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری باشکوه و موفق انتخابات در اسفندماه سال گذشته، خاطرنشان کرد: همه رسانه‌های سلطه از ماه‌ها قبل تلاش کرده بودند که مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند و یک نوع استبداد جدیدی رسانه‌های سلطه پدید آورده‌اند که هرکسی خلاف میل نظام سلطه عمل می‌کند را مورد هجمه رسانه‌ای قرار بدهند و مانع استقامت و آزادی ملت‌ها و کشورها باشند. اما در انتخابات گذشته در اصفهان شاهد رشد مشارکت بودیم و در برخی مناطق که دشمنان مردم را از حضور در انتخابات ترسانده بودند نیز شاهد رشد چشم گیر مشارکت مردم در انتخابات بودیم.
 
اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وجهه نظام غربی را از بین برده است
 
وی در ادامه به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و خروش دانشجویان این دانشگاه ها علیه جنایات اسرائیل اشاره کرد و افزود: سرکوب زنان و دختران و جوانان در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان دهنده ماهیت واقعی و جوهره نظام سلطه است و وجهه نظام غرب با اتفاقات صورت گرفته در دانشگاه‌های غربی از بین رفته است.
 
مرتضوی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نشان دهنده اوج ددمنشی و خوی توحش این رژیم برشمرد و اظهار کرد: خبرنگاران با رشادت و شهادت خود مانع بایکوت اخبار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند و برخلاف برنامه ریزی نظام سلطه اخبار جنایات را به دنیا مخابره کردند و باعث جریان سازی در عرصه جهانی شدند، اینکه در دانشگاه‌هایی که تربیت کننده مدیران آینده آمریکا و اروپا هستند یک بیداری شکل گرفته و این موضوع حاصل زحمات خبرنگاران شهید غزه است.
 
زیست عفیفانه مهمترین رویکرد جمهوری اسلامی است
 
وی اصفهان توجه به زیست عفیفانه و خانواده را از مهمترین رویکردهای جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در کشورهای غربی وزارتخانه برای تنهایی تشکیل می‌دهند و برای انواع مشکلات زنان سازمان‌های عریض و طویل تشکیل داده‌اند و با مشکلات بسیاری در حوزه زنان مواجه هستند، امروز با قبح زدایی از گناه غرب عفت و حیا در جامعه را از بین برده است، در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ تلاش شده بود چادر عفت و حیا و زیست عفیفانه از سر زنان و مردان ما کشیده بشود که دشمنان در نقشه‌های خود شکست خوردند چرا که تحلیل درستی از جامعه ما نداشتند.
 
استاندار اصفهان با تأکید بر جایگاه خانواده در جامعه و نقش محوری مادر در خانواده، اظهار کرد: با از بین بردن عفت و حیا و نجابت دختران عصر حاضر دشمنان به دنبال از بین بردن قداست و جایگاه مهم مادر در خانواده‌های آینده کشور هستند، اهتمام و توجه و همت همه مدیران کشور و استان اصفهان توجه به مسأله حجاب و عفت و حیا است طرح نور مورد حمایت همه مسؤولان قرار گرفته است. اگر مراقب عفاف و حجاب در کشور نباشیم به سرنوشت برخی کشورهای غربی که زنان را در ویترین می‌فروشند دچار خواهیم شد.
 
تدابیر استانداری اصفهان برای مسکن خبرنگاران
 
دکتر مرتضوی از تخصیص زمین ۸۰۰ هکتاری برای مسکن‌های حمایتی شهرستان اصفهان خبرداد و تصریح کرد: در خصوص مسکن اصحاب رسانه بنا بود هماهنگی میان اداره کل ارشاد، اصحاب رسانه و اداره کل راه و شهرسازی صورت بگیرد و افرادی که فرم جیم آنها سبز است و امکان دریافت مسکن حمایتی دارند معرفی بشوند و با توجه به حل مشکلات تأمین زمین برای مسکن در اصفهان این موضوع درحال پیگیری است تا به نتیجه برسد و شاهد تأمین مسکن برای اصحاب رسانه باشیم.
 
وی در خصوص موضوع آب اصفهان، عنوان کرد: ظرفیتی که فعلا با پمپاژ تونل سوم فراهم شده است شاهد تأمین آب برای کشاورزان هستیم و طرح پمپاژ از تونل سوم را زودتر از وعده وزیر اجرایی کردیم اما به دلیل برخی حواشی مایل به پرداختن بیشتر به موضوع نبوده‌ایم.
 
دکتر مرتضوی اتباع بیگانه را یک فرصت و تهدید عنوان کرد و گفت: اگر از ظرفیت‌های اتباع در چهارچوب ضوابط مهاجرتی استفاده بشود یک فرصت است، اما اتباعی که در چارچوب قانون فعالیت ندارند یک تهدید هستند و این موضوع در تمام جهان جاری است، وزارت کشور در این زمینه جلساتی دایر کرده است که شخصا در این جلسات حاضر هستم و در زمینه ساماندهی اتباع بیگانه در بسیاری از ماه‌ها استان‌ اصفهان دارای رتبه برتر کشور بوده است و در برخی ماه‌ها به دلیل تمرکز بر مسائلی نظیر پیاده روی اربعین دچار افت در این زمینه بوده‌ایم که موقتی بوده است.
 
وی در خصوص موضوع قطعی برق در ایام گرما و فصل تابستان، اظهار کرد: در دولت گذشته شاهد بی توجهی به توسعه ظرفیت‌های تولید انرژی در کشور بوده‌ایم و وزیری داشته‌ایم که می‌گفته برای ده روز گرما چرا باید نیروگاه بسازیم! که از شنیدن چنین دیدگاه‌هایی متعجب می‌شوم، در تابستان سال آخر دولت قبل مردم در کشور و به ویژه اصفهان از قطعی مکرر برق واقعاً در عذاب بودند ولی در دولت سیزدهم این موضوع قطعی برق را شاهد نبودیم و در اصفهان در زمان سفر رییس جمهور شاهد تاسیس نیروگاه سیکل ترکیبی بوده‌ایم و در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت‌های استان اصفهان در حال افزایش است که امسال و سال آینده بخش زیادی از این ظرفیت‌ها مورد بهره برداری خواهد رسید.
 
استاندار اصفهان از تشکیل ستاد مدیریت برنامه های حوزه انرژی در کشور و استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد:  تلاش شده است با هماهنگی واحد‌های صنعتی و تغییر شیفت‌های کاری آنها در مسأله صرفه‌جویی انرژی و جلوگیری از قطعی برق اقدامات مؤثری انجام بدهیم و امسال نیز نگرانی در خصوص مسأله برق ان شاء الله وجود ندارد.
 
اصحاب رسانه با نگاه تهاجمی در مقابل دشمن قرار بگیرند
 
مرتضوی در ادامه با تأکید بر مسأله خودکفایی و خوداتکایی در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: اصحاب رسانه باید با یک نگاه تهاجمی در مقابل جبهه دشمن قرار بگیرند و به ابزارها و توانمندی‌های روز دنیا مسلح باشند و در مقابل دشمنان و هجمه‌های رسانه‌های نظام سلطه قرار بگیرند و البته برخی روال غلطی برمبنای سیاه نمایی را پیش گرفته‌اند که متأسفانه برخلاف مصالح کشور است و این افراد ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور را نمی‌بینند.
 
وی در خصوص چند متولی بودن مسائل فرهنگی در اصفهان، تصریح کرد: ما از ابتدا معتقد بودیم که نیازمند یک معاونت هماهنگی امور در اصفهان هستیم، جلساتی در سال ۱۴۰۱ با وزارت کشور و وزیر کشور برای تغییر چارت استانداری داشتیم و موافقت‌های اولیه در این زمینه و افزودن یک معاونت فرهنگی اجتماعی به معاونت‌های استان اصفهان صورت گرفته و در مسیر طی روال و مسیرهای اداری و مکاتبات مربوطه است، مشکلات عرصه فرهنگ ناشی از عدم حضور معاونت هماهنگی است که گاهی شاهد مشکلات در این عرصه هستیم.
 
استاندار اصفهان نگاه جامع به اصحاب رسانه را از رویکردهای استانداری در عرصه‌های مختلف به ویژه مسأله مسکن خبرنگاران عنوان کرد و گفت: گلوگاه ما در تأمین مسکن خبرنگاران حل شده است و می‌توانیم در ادامه روی مسائل مختلف در زمینه تأمین مسکن خبرنگاران و تهیه لیست دقیق از واجدین شرایط برای این موضوع تمرکز داشته باشیم.
 
پروژه انتقال آب اصفهان رکوردار لوله گذاری در کشور است
 
دکتر مرتضوی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان رکوردار لوله‌گذاری در کشور است و روزانه تردد و بارگیری ۴۰۰ تریلی تنها بخشی از این پروژه است، اظهار کرد: پروژه های آبی استان اصفهان از انتقال آب از دریای جنوب تا دیگر پروژه‌ها همگی در حال انجام و پیگیری است و امیدوار هستیم یکی پس از دیگری شاهد بهره برداری این پروژه‌ها و برطرف شدن مشکلات آبی استان اصفهان باشیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: اگر بجای مطالبه اعتبار، اختیار را برای استان اصفهان مطالبه کنیم، استان اصفهان با ظرفیت ها و توانمندی‌های خود خواهد توانست بسیار بهتر از امروز خود را اداره کند و در این زمینه نیازمند پیگیری و همراهی نمایندگان مجلس و همراهی اصحاب رسانه هستیم و لازم است این موضوع مهم محقق بشود تا شاهد برطرف شدن بهتر و بیشتر مشکلات و معضلات استان اصفهان باشیم./1304/
 
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات