۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۷۴۴

مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان خراسان شمالی معرفی شد

مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌ علمیه استان خراسان شمالی معرفی شد
مراسم معارفه مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی و قدردانی از مدیرکل سابق این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم معارفه حجت الاسلام انصاری مدیرکل جدید مرکز خدمات استان و قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین توسلی نژاد مدیرکل سابق این مرکز با حضور مسئولان حوزوی و سازمانی خراسان شمالی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بجنورد ضمن قدردانی از مدیرکل سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بیان داشت: فعالیت در مرکز خدمات و خدمت‌رسانی به سربازان امام عصر(عج) و شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام توفیقی است که نصیب شما عزیزان شده و باید آن را قدر بدانید.

وی در ادامه به مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون اشاره کرد و تلاش برای رفع این مشکلات را خواستار شد.

حجت الاسلام ملکدار مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) می‌فرمایند:« طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَهِ ، طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ ، ویُعطی أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ؛ جویای دانش جویای رحمت است. جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده می‌شود.»

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران علم و عالم جایگاهی مهم و خاص در کشور دارد؛ طلاب و روحانیون رسالت خطیری دارند و رسالتشان منحصر به مسجد و نماز نیست بلکه رسالتی بین‌المللی دارند و این رسالت بسیار حساس و خطیر هست.

وی ادامه داد: خدمات مرکز به طلاب و روحانیون خدمات حداقلی است و همین موضوع باعث می‌شود سختی‌ها و مشکلات بر طلاب و روحانیون وارد گردد و این مشکل را مدیران مراکز استانی مرکز خدمات با ارتباط‌گیری مناسب با مراکز و نهادهای حوزوی و همچنین ارتباط با خیرین باید کمرنگ‌تر کنند.

حجت الاسلام ملکدار در ادامه به تبیین طرح هدفمندی خدمات پرداخت و گفت: در طرح هدفمندی خدمات، افرادی که در بحث تحصیل، تدریس، تبلیغ، تحقیق و پژوهش فعال‌ترند از امتیازات بالاتری برخوردار هستند و به‌تبع خدمات بیشتری نیز به آنها تعلق می‌گیرد و هر کس در راستای مأموریت حوزوی خود بیشتر تلاش کند خدمات بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

وی به تجلیل از زحمات و خدمات مدیرکل سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خدمت رسانی به طلاب روحانیون پرداخت و گفت: حجت الاسلام والمسلمین توسلی نژاد حدود سه دهه در مرکز خدمات فعالیت داشته و در این مدت منشأ آثار و خدمات ارزشمندی بوده است و برای ایشان در خدمت رسانی به سربازان حضرت ولی عصر(عج) در بخش‌های دیگر مرکز آرزوی موفقیت می‌کنم.

مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پایان به سوابق و فعالیت‌های مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین انصاری از مدیران خوب و فعال مرکز هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ مدیریتی هستند که قبل از این در استان البرز مشغول به خدمت به طلاب و روحانیون آن استان بوده‌اند و امیدوارم حضورشان در استان خراسان شمالی مایه خیر و برکت برای طلاب و خانواده آنها باشد.

همچنین، حجت الاسلام توسلی نژاد مدیر کل سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان به ارائه گزارشی در خصوص خدمات ارائه شده در طول دوره مدیریت خود پرداخت.

وی گفت: خدمت به مخلوقات خداوند ارزش دارد و اگر این مخلوقات انسان باشند ارزش آن بیشتر می‌شود و در بین انسان‌ها خدمت به اهل علم و کسانی که در راه دین و اسلام قدم برمی‌دارند و خدمت می‌کنند ارزشی چندین برابر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مشکلات و دغدغه‌های موجود از ابتدای مسئولیت در استان تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت برخی از این مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شده و برخی نیز به دلایل مختلفت هنوز پابرجاست از جمله این موارد مشکلات پروژه مسکن 24 واحدی طلاب در گلستان شهر با مدیرعامل پروژه در خصوص عمل نکردن به تفاهم‌ها است که امیدوارم به زودی این مشکلات نیز با مدیریت جدید برطرف و مرتفع گردد.

حجت الاسلام توسلی نژاد تعامل با دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت استان، هلال‌احمر، مراکز حوزوی خصوصاً مدیریت حوزه‌های علمیه استان، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه‌ها را عامل اجرای برنامه‌ها در این چند ساله دانست و از مسئولان این ادارات و نهادها تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام انصاری مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان از حسن اعتماد رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه و همچنین مدیرکل حوزه ریاست مرکز خدمات تشکر کرد و بیان داشت: اگرچه مسئولیت‌های کشوری در سایر ادارات به غیر از مرکز خدمات را نیز داشته‌ام ولی جنس خدمت کردن در مرکز خدمات تفاوت دارد و لذا این فرصت را قدر میدانم و در خدمت رسانی به طلاب و روحانیون حداکثر سعی و توانم را به کار خواهم برد.

پایان بخش این مراسم، قدردانی از زحمات حجت الاسلام توسلی نژاد مدیرکل سابق مرکز خدمات استان با اهدای لوح تقدیر و همچنین اهدای حکم مدیرکل جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به ایشان بود.

ارسال نظرات