۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۶۷۴
استاد حوزه علمیه:

تولد و تولید شخصیت دو رسالت اصلی حوزه علمیه است

تولد و تولید شخصیت دو رسالت اصلی حوزه علمیه است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حوزه علمیه دو رسالت مهم تولد شخصیت به معنای تفقه در دین و تولید شخصیت به معنای ایجاد روزنه‌های جدیدی در دین‌شناسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، استاد حوزه علمیه، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه خواهر خراسان شمالی که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، به تبیین رسالت حوزه‌های علمیه پرداخت.

وی با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، گفت: لازمه تحقق آرمان‌های والای نظام اسلامی در تمامی حوزه‌ها داشتن کادری مجرب با پشتکار و روحیه جهادی است که موجب افزایش عظمت و جلال این نظام مقدس اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این کادر مجرب خود می‌توانند نیروهایی ولایی و جهادی برای رشد و تعالی این انقلاب شکوهمند پرورش داده و آینده مدیریتی نظام را بیمه کنند.

وی ضمن اشاره به آیه نفر در سوره توبه که فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه را روشن کرده است، گفت: تفقه در دین یعنی دین‌شناسی یعنی نگاه مهندسی که باعث جمع بین دین‌داری و دین‌شناسی و مسائل فردی و اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: تفقه در دین یعنی طلبه باید ژرف‌نگر باشد، در مسائل دین عمیق وارد شود و اهل بصیرت و تفسیر درست از دین باشد، با این بیان پس می‌توان گفت حوزه‌های علمیه دو رسالت مهم دارند؛ یکی تولد شخصیت که همان تفقه در دین است و دیگری ایجاد روزنه‌های جدیدی در دین‌شناسی که همان تولید شخصیت است.

امام‌جمعه سابق بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه رسالت طلبه‌های خواهر بسیار خطیر و مهم است، گفت: وظیفه حوزه علمیه خواهران نسبت به برداران خاص هست چون با وجود اینکه نیمی از افراد جامعه بانوان هستند ولی تعداد طلاب خواهر نصف طلاب برادر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این عدم تناسب بیانگر سنگینی کار برای طلاب خواهر بوده و حاکی از این است که رسالت طلاب خواهر بسیار مهم و خطیر است؛ ازاین‌رو باید طلاب خواهر و مبلغات برای ایفای رسالت طلبگی خود تلاش مضاعف داشته باشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات