۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۰۶۶۶۸
عطوان:

«اسرائیل» امروز با شکست بی سابقه‌ای روبروست

«اسرائیل» امروز با شکست بی سابقه‌ای روبروست
عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، تاکید کرد رژیم صهیونیستی امروزه با شکست‌های بی سابقه‌ای روبروست و از شکست‌های دائمی خود رنج می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد اردوگاه جنین که فقط یک کیلومترمربع مساحت دارد، اسطوره، الگو و نماد مبارزات فلسطینی است و به نسخه جدیدی از مقاومت غزه تبدیل شده است و مبارزان در اردوگاه جنین، تفنگ‌های کارلو و ام ۶ را خودشان می‌سازند. این مبارزان در شهر‌های مختلف فلسطینی از جمله نابلس، طولکرم، الخلیل، جنین و قدس اشغالی حضور دارند.

عطوان در ادامه گفت: اسرائیل امروز با شکست بی سابقه‌ای روبروست. این نسل از مقاومت از همه تجربیات گذشته فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. این نسل، فرآیند سازش و هماهنگی‌های امنیتی و فعالیت سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل را به شکست کشاند. اگر به شاخص عملکرد ارتش اسرائیل و جنگ‌های آن نگاه کنیم می‌بینیم که از ماه ژوئن سال ۱۹۶۷ تا امروز در هیچ جنگی پیروز نشده است.

او افزود: اسرائیل در این مدت در همه جنگ‌ها شکست خورده است. اسرائیل امروز با دو تهدید بسیار خطرناک روبروست که یکی تهدید موشک‌های نوار غزه و دیگری نسل جدید جوانان فلسطینی در کرانه باختری است. این نسل هیچ هراسی از دشمن ندارد و نبرد‌ها را به مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ یعنی تل آویو و بئرالسبع منتقل کرده است. اسرائیل امروز در حالت وحشت قرار دارد. شاهد فرار شهرک نشینان از دست رعد حازم بودید. آن‌ها نمی‌دانستند باید در کجا پنهان شوند. اسرائیل هرگز چنین شرایطی نداشته است.

سردبیر روزنامه رای الیوم گفت: حتی نقش اسرائیل در منطقه خاورمیانه محدود شده است و نمی‌تواند جنگ‌ها را به سود خودش به پایان برساند. ملت فلسطین متکی به خودش است و با نشاندن اسرائیل در سر جای خودش به عنوان رژیم اشغالگر، غاصب و دشمن، نقشه خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

او رژیم صهیونیستی را مانند سگ مجروحی خواند که از شکست‌های بی سابقه رنج می‌برد و سران صهیونیستی احساس می‌کنند که برنامه این رژیم به طور کامل در حال فروپاشی است. همچنین او از نقشه صهیونیست‌ها در حملات هوایی به سوریه پرده برداشته و گفت: اسرائیل با حملات هوایی به سوریه تلاش می‌کند نگاه‌ها را از اوضاع داخلی فلسطین دور کند. این حملات هوایی چه نتیجه‌ای داشته است؟ اسرائیل در سال‌های گذشته بیش از ۳۲۰ بار به سوریه حمله کرده، اما نتوانسته است تغییر میدانی ایجاد کند.

عطوان درخصوص نبرد شممشیر قدس نیز که سال گذشته رخ داد گفت: در نبرد شمشیر قدس شاهد آن بودیم که ارتباط اسرائیل با همه جهان به مدت ۱۱ روز قطع شده بود. اگر دخالت دولت آمریکا و مصر نبود، شاهد فرار کردن اسرائیلی با شنا کردن بودیم، همانطور که سید حسن نصرالله بیان کرد.

او درباره شکست ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین اعلام کرد نیرو‌های اسرائیلی نتوانسته اند منطقه کوچک اردوگاه جنین را کنترل کنند و نتوانستند به این اردوگاه یورش ببرند. زیرا به خوبی می‌دانند اهالی این اردوگاه، شهادت طلب هستند. در حمله بیست سال پیش اسرائیل به اردوگاه جنین، ۲۴ اسرائیلی کشته شدند که بیشتر آن‌ها از افسران و درجه داران ارتش این رژیم بودند. جوانان جنین هرگز تسلیم نخواهند داشت. اسرائیل مهمترین عامل موجودیت خودش را که امنیت و ثبات است، از دست داد.

او درباربه مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: من در لندن زندگی می‌کنم و شاهد مهاجرت معکوس یهودیان و بازگشت آن‌ها به انگلیس هستم. اسرائیل که بعضی کشور‌های عربی می‌خواهند از آن‌ها حفاظت کند، نمی‌تواند از خودش هم حفاظت کند.

عبدالباری عطوان در پایان نیز درخصوص تاثیر تحولات منطقه‌ای و بین المللی بر اوضاع فلسطین تایید کرد که عاملان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بر خلاف خواست خودشان به ملت فلسطین خدمت کردند، زیرا احساسات ملی و اسلامی این ملت را احیا کردند و خواست خدا در برابر خواست آن‌ها محقق شد./۹۸۸/

ارسال نظرات