۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۵۵۸۴۵
آیت الله اراکی:

جامعه سالم با رسانه سالم و آموزش سالم شکل می گیرد/ رسانه نباید همه چیز را برملا کند

جامعه سالم با رسانه سالم و آموزش سالم شکل می گیرد/ رسانه نباید همه چیز را برملا کند
آیت الله اراکی با اشاره به این که جامعه سالم با رسانه سالم و آموزش سالم شکل می گیرد تصریح کرد: اثرگذاری به این نیست که همه چیز برملا شود؛ بلکه باید خوبی ها برملا و بدی ها بدون رسانه ای و علنی کردن و بدون هیاهو اصلاح شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دیروز در دیدار جمعی از مردم با بیان این که عملیات های طوفان الاقصی و وعده صادق صفحات جدیدی در تاریخ گشوده است اظهار کرد: بحمدالله پیشرفت های زیادی در کشور و در سطح منطقه دیده می شود که همگی به برکت نظر و عنایت حضرت بقیت الله الاعظم (عج) است.

وی همچنین به بیان خاطراتی از ماه های نخست پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در آن ماه ها بنده در خوزستان بودم و با کمک مردم موفق شدیم المرکز الثقافی الاسلامی و رادیو عربی اهواز را برای حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی راه اندازی کنیم.

آیت الله اراکی ادامه داد: بعثی ها در آن زمان، سرمایه گذاری ویژه ای بر خوزستان داشتند و حتی به مردم آن مناطق اسلحه می رساندند و تصمیم داشتند خوزستان را به کشور خودشان ملحق کنند.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از فضای رسانه های شنیداری و دیداری گفت: دشمنان به دنبال تسلط بر چشمها و گوشها هستند تا جوامع را تحت تسلط خود درأورند؛ بر این اساس نباید فراموش کرد که جامعه سالم با رسانه سالم و آموزش سالم شکل می گیرد.

وی با تصریح بر این که افراد نخبه، متفکر، باتجربه، علمی و کاردان مانند شخصیت شهید آیت الله مطهری باید بر مدیریت رسانه ها ناظر و تصمیم گیر باشند؛ به اهمیت فقه فرهنگ توجه داد و عنوان کرد: یکی از اصول مهم کار رسانه ای این است که عیب و نقص ها نباید برملا شود.

آیت الله اراکی اضافه کرد: البته این امر به معنای نادیده گرفتن انتقاد نیست؛ بلکه انتقادها باید به صورت خصوصی به افراد منتقل شود.

وی با تاکید بر این که حضرات معصومین(ع) چیزی را در عرصه زندگی فروگذار نکرده اند که به ما منتقل نکرده باشند؛ به برخی روایات تربیتی توجه داد و گفت: بر اساس روایات باید از برخی اشتباهات فرزندان خود چشم پوشی کنیم و برخی دیگر را تذکر دهیم؛ به بیان دیگر باید این باور در فرزندان ایجاد شود که آنان انسان های خوبی هستند.

آیت الله اراکی همچنین با یادآوری روایت «سه چهارم عقل، تغافل است» گفت: عاقل آن است که با آنکه مطلب یا مطالبی از دیگران می داند؛ به روی آنان نیاورد، بلکه خوبی هایش را متذکر شود.

وی با تاکید بر این که برای اثرگذاری نباید همه چیز برملا شود بلکه باید خوبی ها برملا و بدی ها بدون رسانه ای و علنی کردن و بدون هیاهو اصلاح شود یادآور شد: البته انتقاد علنی هم در اسلام داریم که اصول خاص خود را دارد؛ ولی اصل بر عادی سازی کردن گناه و تخلف نیست.

آیت الله اراکی ابراز امیدواری کرد با پیاده سازی این آموزه های حیاتی، ایران و ایرانیان در دنیا به عنوان نماد معرفت و دانش شناخته و معرفی شوند.

ارسال نظرات