۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۶۵۷۲
سید هاشم صفی الدین:

حمله کنندگان به مقاومت لبنان، اندکی واقع گرا باشند

حمله کنندگان به مقاومت لبنان، اندکی واقع گرا باشند
سید هاشم صفی الدین از کسانی که در رقابت‌های انتخاباتی به مقاومت و سلاح آن حمله می‌کنند؛ درخواست کرد مسائل پشت پرده را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: خطاب به کسانی که از انتخابات و سیاست صحبت می‌کنند، می‌گویم در انتخابات پرسش این است که شعار‌های شما چیست و چه کار‌هایی می‌خواهید انجام دهید و برنامه‌ها و اهدافتان چیست؟ اما برخی رویارویی با حزب الله را به عنوان یک شعار بزرگ برای خود انتخاب می‌کنند. یعنی اولین چیزی که در پی آنند مقابله با حزب الله است. ما در این خصوص متواضع هستیم، اما شما نگاه کنید که پشت پرده این‌ها چیست و چه کسانی از آن‌ها حمایت می‌کنند. همه این‌ها شعار مقابله با حزب الله را دنبال می‌کنند، اما کلمه‌ای درباره اسرائیل نمی‌گویند گویی که با اسرائیل اصلا مشکلی ندارند.

او گفت: من به این‌ها و همه لبنانی‌ها می‌گویم اگر می‌خواهید مشکلات مالی و اقتصادی را حل کنید باید جدای از سیاستمداران، افراد شایسته، کار بلد، مخلص، پاک و کارآزموده زمام امور را در دست گیرند، اما قبل از هرچیز تأکید می‌کنم امکان حل مشکلات مالی و اقتصادی در کشور بدون توجه به خطر و تهدید اسرائیل امکانپذیر نخواهد بود.

شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان نیز یک ماه پیش از انتخابات مجلس این کشور گفت با وجود شدیدترین حملات رسانه‌ای و سیاسی علیه مقاومت، همچنان محبوب‌ترین حزب در لبنان بوده، هست و خواهد ماند و طرح آمریکا در هدف قرار دادن مقاومت عقیم است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در دیدار با مسئولان انتخاباتی این کشور گفت انتخابات مجلس مهم‌ترین رقابت سیاسی در لبنان است و ما باید با جدیت در آن شرکت کنیم.

به دستور رئیس جمهور لبنان انتخابات مجلس نمایندگان لبنان برای افراد مقیم در ۱۵ مه (۲۵ اردبیهشت) و برای کارمندان شرکت کننده در روند برگزاری انتخابات در ۱۲ مه (۲۲ اردبیهشت) و در ۶ و ۸ ماه مه (۱۶ و ۱۸ اردیبهشت) برای افراد غیر مقیم در خاک لبنان برگزار کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات