۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۹۴۲۹۴
امام جمعه ارومیه:

استکبارستیزی از دستاوردهای معنوی انقلاب است

استکبارستیزی از دستاوردهای معنوی انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که باید به عرصه‌های معنوی دستاوردهای انقلاب توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: استکبارستیزی از دستاوردهای معنوی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی امروز در نشست اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب، اظهار داشت: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه فرصتی برای شناسایی ریشه‌های انقلاب در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت.

وی با اشاره به این‌که امسال نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ همه چیز برخلاف آنچه که آمریکا و غرب پیش بینی کرده خواهد بود.

امام جمعه اورمیه ادامه داد: با گذر زمان و نزدیک شدن به ایام دهه فجر انسان می بیند که خداوند نیز چنین مقدر کرده تا پیش بینی های دشمنان غلط از آب درآید؛ در طول این چهل سال این عنایات خداوند بوده که کشور را حفظ کرده و هر چه زمان می‌گذرد و فشارها و هجمه‌ها دشمنان بیشتر می‌شود انسان بیشتر متوجه عنایات الهی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی در ادامه به بیان اهمیت توجه به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: باید در مسأله تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به مباحث معنوی بیشتر توجه شود چرا که قطعاً دستاوردهای مادی در مقابل تحریم‌ها و فشارها قابل افتخار است اما ما باید به دستاوردهای معنوی انقلاب از جمله تأثیرات معنوی، فکری، سیاسی و دینی و همچنین بیداری اسلامیِ بیشتر توجه کنیم.

وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود که با این همه هجمه و فشار بتواند چهل سال دوام بیاورد و در ضمن دوام و پایداری به پیشرفت‌های علمی و دفاعی برسد تا جایی که در دنیا در بعضی از مسائل جزء کشورهای انگشت شمار شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: انتظار می رود در برنامه ها افزون بر تأثیرات معنوی در خارج از مرزها به تأثیرات انقلاب در داخل کشور از جمله معنویت و اخلاقی که انقلاب در محیط دانشگاه‌ها ایجاد کرده پرداخت شود، مسأله ایثار، شهادت‌طلبی و جان‌فشانی در کدام برهه از زمان طاغوت وجود داشت، اما به برکت انقلاب این همه شهید در راه اسلام و میهن جان خود را فدا کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه با بیان این‌که باید به عرصه‌های معنوی دستاوردهای انقلاب توجه بیشتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اصل انقلاب و تغییر و تحول، انقلاب فکری است؛ انقلاب اسلامی برای اولین بار بحث استکبارستیزی را در دنیا مطرح کرد، قبل از انقلاب کدام کشور جرأت طرح مسأله استکبارستیزی را داشت، اما بعد از انقلاب کاملاً مسأله در دنیا عوض شد.

وی در ادامه به مسأله استکبارستیزی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اهمیت برگزاری مراسم روز دوم بهمن و سالروز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه اهمیتی مضاعف دارد، مراسم های این روز باید به بهترین شکل و به صورت گسترده برگزار شده تا این روز به عنوان نماد مردم استان معرفی شود./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات