۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۰۷۷
محمدپور خبر داد؛

فعالیت 435 رسانه دارای مجور در آذربایجان شرقی

فعالیت 435 رسانه دارای مجور در آذربایجان شرقی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در برگزاری یک رویداد بزرگ و تخصصی تمام افراد و تشکل های اثرگذار باید مشارکت داشته باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره مطبوعات استان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مطبوعات در ارزیابی رسانه ها اظهار داشت: با برگزاری جشنواره رسانه های مختلف از نظر کیفی ارزیابی شده و استعدادهای برتر شناسایی می شوند. 
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد از سوی خانه مطبوعات به منظور برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات ابراز کرد: امیدواریم با تجارب گذشته و همکاری اصحاب رسانه از لحاظ کمی و کیفی چهارمین جشنواره مطبوعات به خوبی برگزار شود.  
 
ارتقای سطح کیفی کار رسانه ها با برگزاری منظم جشنواره مطبوعات 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که اگر هر سال به صورت منظم جشنواره مطبوعات برگزار شود از نظر کیفی کار رسانه ها ارتقا می یابد، تاکید کرد: در جریان برگزاری جشنواره رقابت سالمی ایجاد می شود بنابراین نشریه ها باید خود را معرفی کتد.  
 
وی تصریح کرد: در کنار برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، نمایشگاه توانمندی و برنامه های جنبی، فرهنگی و هنری نیز برگزار خواهد شد. 
 
محمدپور ادامه داد: در برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خانه مطبوعات به عنوان مجری، شورای سیاست گذاری متشکل از سازمان صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا و همچنین سایر تشکل ها برگزار خواهد شد. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: چهارمین جشنواره مطبوعات با مسؤولیت و پیگیری های مستقیم خانه مطبوعات برگزار خواهد شد. 
 
فعالیت 435 رسانه در آذربایجان شرقی 
وی با بیان این که در حال حاضر در استان 435 نشریه و رسانه اعم از چاپی، الکترونیکی، برخط و لوح فشرده وجود دارد، گفت: 269 رسانه مکتوب، 140 رسانه برخط و بقیه رسانه ها به صورت الکترونیکی، لوح فشرده، هفته نامه و سالنامه منتشر می شوند. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ابراز کرد: باید بدون حب و بغض و تعصب به شهیدان، برخلاف سیاه نمایی هایی که برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی انجام می شود دستاوردهای انقلاب اسلامی به روش های مختلف بیان شود. 
 
محمدپور افزود: با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی نسل جدید و قشر جوان می توانند شرایط کنونی را با شرایط قبل از انقلاب مقایسه کنند که در این زمینه بعد از ۴۰ سال در کنار بیان دستاوردها باید کوتاهی ها و انحراف ها نیز به صورت منصفانه نقد و بیان شود. 
 
اثربخشی رسانه ها در عرصه فرهنگ 
وی با بیان این که باید از تمام فرصت هایی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده به بهترین شکل استفاده شود، ادامه داد: وظیفه رسانه ها در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار سنگین بوده و هر نوع سیاه نمایی و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی خیانت به خون شهدا است. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رسانه ها را عنصری نافذ و توانمند برای ایجاد مشارکت در بین آحاد مردم دانست و گفت: با وحدت و همبستگی مشکلات موجود کشور قابل حل است. 
 
محمدپور ضمن قدردانی از رسانه ها به منظور تلاش در عرصه رسانه با وجود مشکلات موجود تاکید کرد: رسانه ها با نقدهای سازنده نقش اثربخشی در عرصه فرهنگی و سایر بخش ها دارند./935/پ310/ب1
مرتضی شفیعی
ارسال نظرات