۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۲۸۹
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

رسالت روحانیان حفظ انقلاب اسلامی است

رسالت روحانیان حفظ انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی، گفت: رسالت روحانیان حفظ انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، گفت: روحانیان با بصیرت دادن به مردم و سخنرانی کردن در شهرها علیه شاه، نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمردای با اشاره به این که احکام اسلام در جهان کمرنگ شده بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سبب شد که احکام اسلام به مردم برسد و مردم زندگی خود را با دین اسلام مانوس کنند.

وی با بیان این که کشور ایران استقلال در کار‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشت، ابراز کرد: ملت ایران با انقلاب توانستند روی پای خود بایستند و پیشرفت‌هایی را در زمینه های اقتصادی و سیاسی در کشور انجام بدهد.

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک اسلام شناس واقعی بود که تربیت یافته حوزه علمیه شناخته می‌شد و توانست انقلاب اسلامی را در کشور اجرایی کند.

وی با بیان این که تربیت شدگان نظام اسلامی از حوزه‌های علمیه هستند، تصریح کرد: نقش اول انقلاب اسلامی را یک مرجع دینی به نام امام خمینی برعهده داشته و این نتیجه تربیت کردن افراد انقلابی در حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی بیان داشت: مردم نقش حوزه‌های علمیه را در برپا شدن انقلاب اسلامی فراموش نمی‌کنند و حضور روحانیان و طلاب در هشت سال جنگ علیه دشمن را می‌توان از کار‌های خوب روحانیان در طول انقلاب اسلامی بدانیم.
 
وی با توجه به این که شهادت و تبعید را دشمن برای روحانیان در اوایل انقلاب در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: مبنای رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی این بوده که مردم و احزاب را به اسلام ناب محمدی دعوت کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضور روحانیان در جبهه‌های جنگ بیشتر از سایر اقشار بوده، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه بعد از پیروزی انقلاب نقش دفاع کردن از دین و حل شبهات دشمنان را برعهده داشت.

وی بیان داشت: علم و اخلاق دو محور اصلی حوزه‌های علمیه شمرده می‌شود و حوزه‌های علمیه موظف بوده که طلابی را تحویل کشور بدهند که افزون بر اخلاق و انقلابی بودن، از علم بالایی هم برخورد دار باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کار علمی و تربیت نیروی انقلابی از مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه شناخته می‌شود، گفت: تربیت نیرو‌های متخصص در نظام اسلامی همچون شورای نگهبان، ائمه جمعه و جماعت‌های مساجد از وظیفه‌های حوزه علمیه بعد از انقلاب اسلامی شمرده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیمردادی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه برای حفظ اسلام و نظام اسلامی از دادن هزینه دریغ نکنند و سعی کنند در هر مکان و زمان از دین اسلامی دفاع کنند.

وی با توجه به این که عزت روحانیان در طول تاریخ حفظ شده است، بیان داشت: روحانیان در کشور ایران از احترام خاصی برخورد دار بوده و نقش اساسی در معنویت مردم دارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رسالت روحانیان حفظ انقلاب اسلامی است، گفت: حفظ دین، حل شبهات مردم و دشمن و تربیت نیروی انقلابی از مهم‌ترین خدمات حوزه علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات