۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۹۴۲۷۱
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

مردم از سبک زندگی حضرت زهرا الگوبرداری کنند

مردم از سبک زندگی حضرت زهرا الگوبرداری کنند
حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به الگو قراردادن حضرت زهرا در زندگی، گفت: انسان‌ها سادگی را از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند.
حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با سبک زندگی حضرت زهرا (س)، گفت: اجرایی کردن سبک زندگی حضرت زهرا (س) رمز موفقیت زندگی است.
 
وی افزود: حمایت از ولایت یکی از مهم‌ترین درس‌های حضرت زهرا به تمام شیعیان جهان بوده و زمانی کشوری قدرتمند در مقابل دشمنان خواهیم داشت که همیشه در هر زمان، پشتیبان، ولی فقیه جامعه باشیم.
 
حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که حضرت فاطمه جان و مال خود را در راه ولایت امیرالمومنین قرار داد، ابراز داشت: حضرت زهرا مقام و منزلت خاصی در نزد پرودگار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: عبادت حضرت زهرا یکی دیگر از سبک‌های زندگی شمرده می‌شود و انسان باید سعی کند در کنار مسائل مادی، به معنویات هم بپردازد تا موفق شود.
 
استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که نقش حضرت زهرا در حمایت از ولی فقیه نقش بسزایی است، خاطرنشان کرد: خواندن قرآن یکی از کار‌های هر روز حضرت زهرا بود و روایات زیادی در رابطه با خواندن قرآن توسط حضرت زهرا وجود دارد.
 
وی بیان داشت: کمک کردن به فقیران یکی دیگر از درس‌های حضرت زهرا است و ایشان هیچ فقیری را دست خالی بر نمی گرداندند.
 
حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که تجمل گرایی با سبک زندگی حضرت زهرا سازگاری ندارد، گفت: انسان‌ها سادگی را از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند تا بتوانند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت داشته باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان اظهار داشت: دنبال شهوت و هوس رفتن تنها عاملی بوده که انسان‌ها از زندگی اهل بیت دور شده اند.
 
استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که حب دنیا انسان را از زندگی حضرت زهرا دور می‌کند، تصریح کرد: انسانی می‌تواند زندگی خوبی داشته باشد که حب دنیا از از قلب خود بیرون کند.
 
وی در پایان با توجه به این که شرکت در مجالس اهل بیت به معرفت انسان‌ها کمک می‌کند، بیان داشت: شرکت در مجالس عزاداری یکی از مهم‌ترین وظایف مردم شناخته می‌شود تا بتوانند با سبک زندگی اهل بیت آشنا شوند./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات