۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۳۴۰۲
مدیر حوزه علمیه کاشان:

نقش و کلام حضرت زینب سبب ماندگاری کربلا شد

نقش و کلام حضرت زینب سبب ماندگاری کربلا شد
مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: نقش و کلام حضرت زینب(س) در کربلا همانند نقش خود کربلا ماندگار است چرا که اگر زینب نبود کربلا نبود و چیزی از کربلا نمانده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی شنبه شب در چهارمین شب از مراسم ولادت حضرت زینب (س) که از سوی شیفتگان حضرت در زینبیه کاشان برگزار شد، گفت: حضرت زینب حوادثی را دیده است که این حوادث برای هرکسی رخ نداده و برای همین حضرت به ام المصائب مشهور شده است.

وی از شهادت حضرت زهرا، شهادت امیرمومنان، شهادت امام مجتبی و شهادت امام حسین (ع) به عنوان چهار حادثه سخت برای حضرت زینب (س) نام برد و افزود: هریک از این چهار مراحل سخت‌تر مرحله قبل است و در بین آن‌ها کربلا حادثه ای سخت برای حضرت زینب بود.

حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) پیام رسان کربلا است، گفت: حضرت زینب (س) در سخت‌ترین شرایط پیام‌هایی را صادر کرده است که این پیام‌ها در تاریخ بشریت بی نظیر است.

وی افزود: زمانی که حضرت زینب (س) در کوفه لب به سخن گشود همه تصور کردند امیرمومنان سخن می‌گوید چرا که مردم کوفه صدای امیرمومنان (ع) را شنیده بودند، اما آن‌ها را خارجی معرفی کردند.

مدیر حوزه علمیه کاشان نقش حضرت زینب در ماندگاری کربلا را نقشی بی بدیل خواند و اظهار داشت: نقش و کلام حضرت زینب (س) در کربلا همانند نقش خود کربلا ماندگار است، چرا که اگر زینب نبود کربلا نبود و چیزی از کربلا نمانده بود.

حجت الاسلام فرجی یادآور شد: با وجود اینکه کربلا را شخم زدند و آب به آن بستند، اما کربلا ماند و روز به روز به عظمت کربلا و عاشورا افزوده شده است تا به امروز که کربلا و عاشورا جهانی و بین المللی شده است.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: حضرت زینب به غیر از بدن‌های قطعه قطعه شده و ناله و شیون بچه‌ها و غارت اموال چیزی ندیده است، اما چون هرچه برای خدا و در راه خدا باشد زیبا است و به همین علت می‌فرماید، در راه خدا هرچه ببینی زیبا است و هر قدمی که برای خدا بردارید قشنگ است، چون خدا جمیل است و ما نیز کار جمیلی انجام دادیم.

حجت الاسلام فرجی گفت: حادثه کربلا ماندگار می‌شود چرا که پیام رسانی دارد که در عین محجبه بودن و رعایت حریم خود مطالبی را بیان می‌کند که هیچکس در تاریخ بشریت به خلفا اینگونه بدون واهمه و بدون ترس سخن نگفته است.

وی افزود: سخنان حضرت زینب (س) مانند خطبه حضرت زهرا (س) در مسجد مدینه است که آن خطبه جامعیتی دارد که حضرت آیت الله جوادی آملی می‌فرماید، نهج البلاغه تفسیر خطبه فدکیه است و یا به عبارت دیگر اگر نهج البلاغه را خلاصه کنید خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) است./۱۳۰۷/پ310/ب1
ارسال نظرات