۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۵۶۲۶۵
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی مطرح کرد؛

تجمل گرایی از موانع ازدواج نسل امروز

تجمل گرایی از موانع ازدواج نسل امروز
اصفهان ـ حجت الاسلام محمودزاده تجمل گرایی را یکی از موانع انجام ازدواج در نسل جدید قلمداد کرد و گفت: شرایط اقتصادی در ازدواج تاثیر گذار است ولی نباید مانع آن شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده، رییس عقیدتی سیاسی پدافندهوایی شهید نصراصفهانی، در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی مسئله ازدواج را مورد تاکید دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: حدیث مشهور نبی مکرم اسلام «النکاح سنتی» موید این موضوع است .

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم خلقت انسانها، حیوانات، گیاهان و حتی جمادات را به صورت زوج عنوان نموده است گفت: حرکت کل عالم به سمت و سوی تکامل است و انسان نیز از این پدیده مستثنی نیست برای همین هدف اصلی از ازدواج همگام شدن با کل عالم وجود و رسیدن به تکامل است.

حجت الاسلام محمودزاده در ادامه با تاکید بر  اینکه انجام ازدواج باید به موقع و در سنین مناسب آن صورت گیرد، اظهار کرد: هرچیزی وقتی دارد و اگر در موقع مناسب انجام نگیرد به هدف اصلی خود نخواهد رسید درست مثل برداشت محصول که باید به موقع صورت گیرد.

وی حساسیت بیش از حد جوانان در انتخاب همسر را یکی از دلایل تاخیر در ازدواج عنوان کرد و افزود: هیچ انسانی در این جهان خاکی بدون عیب و کاستی نیست و هیچ کس نمی تواند ادعا کند کامل و بی نقص است برای پس از ازدواج آنچه خانواده را از خطر کشمکش های بی حد و فروپاشی آن حفظ می کند مسئله گذشت است و لازم است طرفین با داشتن گذشت سعی کنند یکدیگر را به سمت اصلاح و برطرف کردن عیوب احتمالی پیش برند برای همین می توان گفت آرامش در زندگی بر پایه گذشت است. 

رییس عقیدتی سیاسی پدافندهوایی شهید نصراصفهانی در ادامه دومین امر لازم و ضروری در زندگی مشترک را صبر در برابر مشکلات برشمرد و اظهار کرد: این صبر و استقامت در مقابل مشکلات به پختگی منجر خواهد شد و زندگی مشترک را به سمت ساحل نجات پیش خواهد برد. 

حجت الاسلام محمودزاده تجمل گرایی را یکی از موانع انجام ازدواج در نسل جدید قلمداد کرد و گفت: شرایط اقتصادی در ازدواج تاثیر گذار است ولی نباید مانع آن باشد چرا که تجربه نشان داده رشد اقتصادی  جوانی که ازدواج می کند به مراتب بیشتر از جوان مجرد است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات