۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۵۵۵۸۵
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

شهید سپهبد قرنی، متعصب به وطن بود

شهید سپهبد قرنی، متعصب به وطن بود
اصفهان ـ حجت الاسلام محمودزاده گفت: شهید سپهبد قرنی اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در اخلاص، عزم و اراده مثال زدنی بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در مراسم گرامیداشت شهید محمد ولی قرنی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی شهید سپهبد محمد ولی قرنی را در غیرت و تعصب نسبت به وطن ممتاز خواند و گفت: این شهید  بزرگ  اولین شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در اخلاص، عزم و اراده مثال زدنی بود.

وی با بیان اینکه شهید قرنی همواره در مقابل ظلم و جور پهلوی ایستادگی می کرد و زیر بار زور نمی رفت اظهار کرد: یکی از ویژگی های شهید قرنی مقابله با ظلم و تلاش برای رفع مشکلات مردم و گسترش تفکر انقلابی در کشور بود. 

حجت الاسلام محمود زاده در ادامه با اشاره به اینکه شهید قرنی در دوران پهلوی به شدت تحت کنترل بود افزود: با این وجود ایشان برای نشان دادن چهره زشت و اقدامات ظالمانه پهلوی به مردم از پای نایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (ره) به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد و به دلیل اقدامات انقلابی و مبارزه با ساواک و رژیم پهلوی به عضویت شورای انقلاب نیز در آمد.

وی تصریح کرد: عمده فعالیت های قرنی در این برهه در ارتش بود که اولین چالش آن ناآرامی هایی بود که بعد از انقلاب در کردستان به وجود آمد و با درایتی که داشت توانست اوضاع کردستان را کنترل کند.

حجت الاسلام محمودزاده با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) از هیچ کس بی جهت تعریف نکرده اند گفت: ایشان بارها از سپهبد قرنی  تعریف کرده اند و وقتی توسط منافقین کوردل گروهک فرقان به شهادت رسید امام دستور دادند پیکر مطهر وی در صحن حضرت معصومه (س) در کنار آیت الله حائری یزدی (ره) دفن شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات