۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۳۲۶۷
مدیر حوزه علمیه کاشان:

شرط قبولی اعمال ولایت اهل بیت است

شرط قبولی اعمال ولایت اهل بیت است
مدیر حوزه علمیه کاشان یکی از شروط قبولی اعمال را داشتن ولایت اهل بیت (ع) دانست و گفت: اعمال کسی نزد خدا قابل پذیرش است که اهل بیت (ع) را قبول داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی جمعه شب در سومین شب از مراسم ولادت حضرت زینب (س) که از سوی شیفتگان حضرت در زینبیه کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، هر راهی را که برای تربیت انسان است در مسیر انسان قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه راه هدایت خداوند گسترده است افزود: خداوند فرماید، یک راه هدایت را به انسان نشان می‌دهیم که اگر این راه را برود هدایت است، اما اگر نرود ضلالت است و کفران نعمت می‌کند، ازاین رو خداوند راه‌های مختلفی را برای هدایت انسان گذاشته است و تنها یک راه نیست بلکه بستگی به انسان دارد که بخواهد در مسیر هدایت گام بردارد.

حجت الاسلام فرجی همچنین با بیان اینکه هر مسیری به خدا منتهی نمی‌شود، اظهار داشت: اگر کسی خود را وقف خدا کند، خداوند حتی برای حداقل کار‌های صالح او پاداش غیر قابل شمارش قرار می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه کاشان یکی از شروط قبولی اعمال را داشتن ولایت اهل بیت (ع) دانست و ادامه داد: اعمال کسانی نزد خدا قابل پذیرش است که اهل بیت (ع) را قبول داشته باشد و ایمان به قرآن داشته باشد.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، نگاه به قرآن و تلاوت و قرائت و تدبر در قرآن فضیلت دارد، اما کسی که به قرآن ایمان نداشته باشد هیچ کدام از این‌ها فضلیت‌ها و هیچ نورانیتی نخواهد داشت چرا که ایمان به کلام خدا ندارد.

حجت الاسلام فرجی گفت: هر کس ایمان قوی تری داشته باشد راه نجات او نسبت به دیگران آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود، از این رو هرکس در مسیر هدایت، ارتباط قوی‌تر با خدا داشته باشد راه رسیدن به کمال و بهشت او نیز آسان‌تر است.

وی در ادامه خدمت به پدر و مادر را دارای اجروپاداش زیاد دانست و گفت: خدمت به پدر و مادر و مردم نیاز به سواد و مدرک ندارد، بلکه نیازمند معرفت به عملی که انجام می‌دهد دارد.

مدیر حوزه علمیه کاشان احترام به والدین را دارای درجات و کمال دانست و اظهار داشت: یکی از مسیر‌های دیگر هدایت اقامه نماز است آن هم نمازی که تنهی عن فحشاء و المنکر باشد و بتواند انسان را از زشتی‌ها دور کند.

حجت الاسلام فرجی افزود: هیچ عبادتی بالاتر از نماز نیست و تنها عملی که تا انسان زنده باشد ثواب نماز او را هفتاد برابر می‌کند ازدواج است، چرا که ارتباط ازدواج با نماز یک ارتباط بسیار تنگاتنگ است و هر دو امر خدا است و یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

مدیرحوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید همه فضائل را در نماز قرار داده ام، گفت: انسانی که نماز می‌خواند باید زندگی الهی داشته باشد و انسانی که اهل نماز است تربیت و اخلاقش با دین تنظیم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ازدواج سبب بخشنده شدن انسان می‌شود، افزود: شهید مطهری می‌فرماید، یکی از ویژگی‌های برتر نماز این است که انسان از من به ما می‌رسد، از این رو ازدواج انسان را از منیت جدا می‌کند و به ارزش و کمال می‌رسد.

حجت الاسلام فرجی گفت: نگاه با مهربانی به سیمای پدر و مادر ثواب حج و عمره دارد و یا کسی که به همسر خودش خدمت می‌کند پیامبر می‌فرماید، خدا به هر قدم کسی که به همسر خودش خدمت می‌کند ثواب حج و عمره می‌دهد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات