۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۷۵۴۱۰۲
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

گزارش عملکرد مصارف زکات و کفارات سال های گذشته به مردم ارائه شود

گزارش عملکرد مصارف زکات و کفارات سال های گذشته به مردم ارائه شود
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: گزارش عملکرد مصارف زکات و کفارات سال های گذشته به مردم ارائه شود و نسبت به مساله زکات فطره تبیین صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در جلسه شورای زکات استان با تاکید بر اهمیت زکات فطره گفت: باید ستادهای ساماندهی زکات فطره در شهرستان ها و بخش های استان با محوریت ائمه جمعه و بر اساس ضوابط موجود تشکیل شود. 

وی ضمن تاکید بر توجیه موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری که در امر جمع آوری زکات فطره فعال هستند، افزود: لازم است نسبت به جانمایی صحیح صنادیق جمع آوری زکات فطره و تذکرات قانونی نسبت به تخلفات احتمالی اقدام شود.

رئیس شورای زکات استان ضمن تاکید بر امنیت صندوق های زکات فطره مطرح کرد: برای تمام عاملین زکات فطره کارت شناسایی صادر شود و محوریت جمع آوری زکات نیز مصلی های سطح استان باشد. 

وی ادامه داد: گزارش عملکرد مصارف زکوات و کفارات سال های گذشته به مردم ارایه شود و نسبت به مساله زکات فطره تبیین صورت گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی زکات فطره از نظر شرعی اشکالی ندارد، بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای معرفی روش های نوین جهت پرداخت الکترونیکی زکات فطره و کفارات صورت گیرد که با همکاری دستگاه های ذیربط زیرساخت های آن فراهم شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت مبلغان دینی برای تبلیغ و تبیین پرداخت زکات فطره تصریح کرد: زکات فطره جمع آوری شده در امور محرومین هزینه شود.

وحیدنستوهی
ارسال نظرات