۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۲۱۸۲۶
امام جمعه موقت تبریز:

ایران اصراری بر صادرات نفت به اروپا ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل هاشم گفت: افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، نخستین بازخورد اقدام ابلحانه اتحادیه اروپا بود.
آيت الله آل هاشم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا نسبت به تحریم خرید نفت ایران اظهار داشت: ایران از این اقدام اروپا استقبال می کند، چراکه قطعا به ضرر غرب خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اصراری بر صادرات نفت به اروپا ندارد، خاطر نشان کرد: افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، نخستین بازخورد اقدام ابلحانه اتحادیه اروپا بود، دشمنان بدانند که ایران اسلامی بیشتر مایل به صادرات فرآورده های نفتی دارد.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان اسلام در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استکبار به دنبال دلسردی مردم نسبت به نظام و رهبری است، از این رو تلاش می کند تا مردم حضوری کم رنگ در انتخابات داشته باشند.

وی انتخابات را عرصه ای برای اثبات ولایت مداری و مقابله با توطئه های دشمنان اسلام دانست و افزود: مردم باید در انتخابات نامزدهای نمایندگی مجلس دقت و حساسیت داشته باشند و به افرادی که به منابع قدرت و ثروت وصل هستند، رای ندهند.

امام جمعه موقت تبریز تقوا، روحیه تعبد و اعتقاد عملی و التزام به ولایت فقیه را از جمله ویژگی های نماینده اصلح دانست و خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم بایستی با انتخاب همراه با بصیرت تکمیل شود، نباید اجازه داد خاطرات تلخ مجلس ششم تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری ملت در انتخابات خط بطلانی بر تمام توطئه‌های دشمنان خواهد بود، گفت: امروز نظام اسلامی ایران با برگزاری بیش از 30 انتخابات در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی را به عنوان الگویی برای دیگر کشورهای جهان معرفی کرده است.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: امروز شاهد تعبیر پیش بینی های عالمانه امام راحل هستیم، آن رهبر فقید سال ها پیش از صدور انقلاب به سایر کشورها و بیداری اسلامی، خبر داده بودند که امروز محقق شده و خصیصه استقلال و عزت انقلاب اسلامی ایران، این نظام را الگوی دیگر حکومت‌ها و کشورها قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی برای بازخوانی آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب دانست و گفت: تقویت روحیه مردمی، تبیین برکات انقلاب اسلامی و بیان جایگاه ولایت فقیه در دهه فجر مورد توجه باشد./935/پ201/ص
ارسال نظرات