۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۴۵۳۶۲
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود؛

نشست خبری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان قم

نشست خبری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان قم
در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی نشست خبری با حضور مدیرکل کتابخانه های استان قم در خبرگزاری رسا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. 

وضعیت كتاب و كتابخوانی در ایران یكی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بوده است، ایشان همواره توجه جدی به كتاب داشته اند و در مناسبت های مختلف بیاناتی را در زمینه فرهنگ كتابخوانی و مطالعه ایراد فرموده اند از جمله اینکه فرمودند:

سلامت فكری را با كتاب‌خوانی تامین كنید؛ از كتاب های خوب، راه‌گشا، راهنما -كه از سوی متفكّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده- استفاده كنید و بخوانید. (دیدار جمعی از دانش‌آموزان به ‌مناسبت مراسم جشن تكلیف، 24 آذر 95).

«سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه توسط خانه کتاب و ادبیات ایران می شود و به همین مناسبت خبرگزاری رسا در نشستی خبری با حضور جناب آقای توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به همراه جمعی از مسئولان این نهاد به بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان قم می پردازد.

گفتنی است این نشست خبری روز شنبه 20 آبان ماه از ساعت 14 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار می شود.

ارسال نظرات