۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۵۴۱
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان:

تقویت فرهنگ کتاخوانی لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی است

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از اهداف مهم کانون مساجد استان عنوان کرد و گفت: تقویت فرهنگ کتابخوانی لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی است.
کتاب و کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: مهم ترین و ضروری ترین برنامه های فرهنگی در جامعه امروز ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به گسترش امکانات و توسعه نرم افزارها، عنوان کرد: با فرهنگ سازی نباید اجازه داد بین نسل جوان و کتاب و مطالعه فاصله ایجاد شود.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی بین جوانان و نوجوانان را لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن دانست و افزود: فرهنگ مطالعه بهترین عامل در جهت آگاهی جوانان از هجمه های فرهنگی است.

فعالیت 100 کتابخانه در مساجد لرستان

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت 100 کتابخانه در مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد 59 کتابخانه مسجد دارای مجوز رسمی فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب از کتابداران نمونه کتابخانه های مساجد استان در همه شهرستان ها تجلیل می شود، خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از کتابداران مساجد خرم آباد در بیت امام جمعه برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از برنامه های مهم کتابخانه های مساجد عنوان کرد و گفت: در این هفته بیش از 4 هزار و 500 جلد کتاب در بین کتابخانه های مساجد استان توزیع می شود.

وی آموزش کتابداران کتابخانه های مساجد استان در دو سرفصل شامل آموزش مهر مساجد و کتابداری، برگزاری مسابقه کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های مساجد و دیدار با ائمه جمعه از دیگر برنامه های کانون مساجد در هفته کتابخوانی است./9459/203/ب2

ارسال نظرات