۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۲۳۳۷

برگزاری مسابقه کتابخوانی در کانون های مساجد لرستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه کتابخوانی در کانون های مساجد لرستان برگزار می شود.
مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری  مساجد لرستان، ظهر امروز در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه، گفت: به مناسبت هفته کتاب مسابقه کتابخوانی در کانون های مساجد برای گروه سنی 8 تا 12 سال برگزار می شود.


وی با اشاره به تقارن هفته کتاب با آغاز ماه صفر افزود: در برگزاری برنامه های هفته کتاب تلاش می شود به محتوای مناسبتی برنامه ها توجه شود.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان در کانون های مساجد لرستان عنوان داشت: این مسابقه با عنوان خلاصه نویسی زندگی نامه حضرت رقیه (س) برای گروه سنی دختران برگزار می شود.


وی در ادامه تصریح کرد: این مسابقه برای گروه سنی پسران نیز با عنوان خلاصه نویسی زندگی نامه حضرت علی اصغر(ع)برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: مسلبقه کتابخوانی ویژه نوجوانان در هفته کتاب نیز با محوریت کانون های مساجد لرستان برگزار می شود.


وی با تأکید بر این که مسابقات کتابخوانی بخش کودکان دست نویس بودن خلاصه نویسی ضروری است، افزود: در این زمینه کانون های مساجد باید توجه داشته باشند.


حجت الاسلام موسوی برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید از کتابخانه های مساجد و برگزاری جلسات نقد کتاب را از دیگر برنامه های کانون های مساجد در هفته کتا بیان کرد.


وی با اشاره به این که 94 کتابخانه مسجد( کتابخانه مخزن دار) و 59 کتابخانه باز در مساجد استان فعال است، ادامه داد: کودکان و نوجوانان عضو کانون های مساجد در طول سال از ظرفیت کتابخانه های کانون مساجد استفاده می کنند.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب را فرصتی مناسب برای تقویت فرهنگ کتابخوانی بیان کرد و گفت: باید این فرهنگ در طول سال مورد اهمیت قرار گیرید.


وی با بیان این که تقویت فرهنگ کتابخوانی بین آحاد مردم جامعه به ویژه قشر جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: متأسفانه در جامعه امروز این فرهنگ کم رنگ شده است.


حجت الاسلام همکاری و تعامل دستگاه های فرهنگی را امری مهم در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی و تلاش برای ارتقای سطح علمی قشر جوان در جامعه بیان کرد./9459/202/ب1

ارسال نظرات