۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۸۷۲۹۱

مسجد تشکیلاتی، بازوی توانمند اهداف انقلاب

مسجد تشکیلاتی، بازوی توانمند اهداف انقلاب
سرکار خانم سیفی گفت: مسجد می تواند کانون همه فعالیت های فرهنگی و مهم ترین نقطه برای تمرکز این فعالیت ها باشد.

سرکار خانم فاطمه سیفی مسؤول واحد خواهران گروه تبلیغی مسجد محوری زیر نظر حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: مسجد می تواند کانون همه فعالیت های فرهنگی باشد و مهم ترین نقطه برای تمرکز فعالیت های فرهنگی است، زیرا محل اجتماع جوانان بوده و نهاد های مثل بسیج در مساجد حضور دارند.

وی ادامه داد: بهترین راه و نهادی که می تواند مردم را در پیشرفت کشور شریک کند و نیاز های جامعه را به مردم بفهماند، مساجد هستند، در مساجد می توان مردم را با اهداف انقلاب آشنا کرد و راه های مشارکت مردم را در پیشبرد اهداف انقلاب به مردم یاد داد، حتی به مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی  می توان در مساجد رسیدگی کرد.

اگر مساجد گوش شنوای مردم باشند و مشکلات مردم را بشنوند بار زیادی از دوش مسؤولین برداشته می شود به این نحو که ائمه جماعات با جمع بندی مشکلات در مساجد، مشکلات را به مسؤولین منتقل می کنند، همچنین مشکلات محلات و روستا ها از طریق مساجد، بسیار راحت تر به نهاد ها منتقل می شود و به طور کل برای پیشبرد اهداف انقلاب بهترین راه از طریق همین مساجد می گذرد.

وی با اشاره به جامعیت مسجد عنوان کرد: سمن ها(سازمان های مردم نهاد) در کاهش مشکلات مؤثر هستند، اما چون سمن ها تخصصی و محل حضور اقشار خاص هستند جامعیت مسجد را ندارند، افرادی که در مسجد حاضر می شوند در همه سنین بوده و از همه اقشار و صنوف هستند و همین تنوع حاضرین جامعیت بی بدیلی به مسجد داده است.

سرکار خانم سیفی عنوان کرد: رهبر انقلاب به کار تشکیلاتی تأکید می کند و باید خاطر نشان کرد که مسجدی می تواند تأثیرگذار باشد که تشکیلاتی عمل کند، به همین دلیل پرورش روحانی متخصص، کیفیت رویارویی با مردم اهمیت پیدا می کند چون همه این ها برای تشکیلات مهم است، وقتی برای همه نقش های مسجد برنامه ریزی صورت بگیرد و آموزش های لازم داده شود کارکرد مسجد عوض می شود.

وی در ادامه بیان داشت: مسجد یک مکان است که امکان ایجاد یک تشکیلات قوی را فراهم می کند و برای اهداف بزرگ می توان از ظرفیت این تشکیلات استفاده کرد و لازم است که این مهم جدی گرفته شود.

مسؤول واحد خواهران گروه مسجد محوری گفت: در گروه تبلیغی مسجد محوری برنامه های کاربردی طراحی شده و آموزش های مختلف بارگزاری شده و همچنین آموزش های مدارس مکمل که ذیل مساجد فعالیت می کنند هم در این اپلیکیشن دیده شده است.

گفتنی است علاقه مندان می توانند جهت دانلود این برنامه کاربردی از اینجا و برای مشاهده گزارش فعالیت های مسجد محور از اینجا اقدام کنند.

ارسال نظرات