۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۹۴۴۵۷
فرمانده سپاه عاشورا:

شهید حسن باقری نابغه جنگ بود

شهید حسن باقری نابغه جنگ بود
سردار خرم با بیان این‌که هنوز ابعاد شخصیتی شهید حسین باقری افشرد برای جامعه به ویژه نسل جوان شناسانده نشده است، گفت: شهید حسن باقری نابغه جنگ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری‌افشرد در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی کنگره بررسی و تبیین ابعاد شخصیتی شهید باقری و معرفی به‌عنوان یکی از الگوهای دفاع مقدس است.

وی با بیان این‌که هنوز ابعاد شخصیتی شهید حسین باقری افشرد برای جامعه به ویژه نسل جوان شناسانده نشده است، گفت: شهید حسن باقری نابغه جنگ بود؛ از این رو قرار بر این است هرساله کنگره ملی در این خصوص در کشور برگزار شود که دومین استان برگزار کننده کنگره در زادگاه آن شهید برگزار خواهد شد.

سردار خرم با بیان این‌که پیش از برگزاری کنگره 4 اجلاسیه از 4 تا 9 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم کنگره بزرگداشت شهید حسن باقری از ابعاد مختلف منعکس‌شده و زوایای پیدا و پنهان این جریان فرهنگی به‌خوبی در جامعه استان و در جامعه ایران اسلامی منتشر و تکثیر شود.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این‌که با شهید حسن باقری متعلق به آذربایجان بوده و در انقلاب و دفاع مقدس یکی از الگوها و نمونه‌هایی است که جریان‌ساز می باشد، گفت: آن شهید در دوران دفاع مقدس و بعد از آن توانست از لحاظ فکری، فرهنگی و شخصیتی الگویی تمام عیار برای همه باشند.

وی با بیان این‌که شهید حسن باقری ابتدا بعنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: آن شهید والامقام به دلیل دارا بودن نبوغ و استعداد فراوان به‌سرعت توانست بعنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت های استراتژیک جنگ شناخته شود.

سردار خرم ادامه داد: شهید باقری در دوران حضور در مسؤولیت اطلاعات جنگ و معاونت اطلاعات سپاه، شرایط را به نفع ایران تغییر داد و همان نقشی را که شهید بهشتی برای امام راحل و انقلاب ایفا کرد، شهید حسن باقری برای جنگ داشت. متأسفانه با گذشت سی سال از دوران دفاع مقدس نتوانستیم ابعاد شخصیتی نابغه‌های جوان جنگ را به ملت معرفی کنیم.

همچنین مرتضی صفری، مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که جنگ امروز دشمنان با ملت ایران در حوزه تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و عملیات روانی متمرکز شده است، اظهار داشت نوع مواجه با جنگ نرم و حمله نرم دشمن نمی‌تواند پاسخ سخت باشد، بنابر این در زمینهٔ قدرت نرم می‌توان به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر گنج جنگ اشاره کرد.

وی از تولید 14 مستند فاخر در خصوص سرداران شهید دفاع مقدس منطقه آذربایجان و 8 مستند در رابطه با شهدای مدافع حرم استان خبر داد و تصریح کرد: اگر فردی همچون شهید حسن باقری در هر کشوری بود تا امروز چندین فیلم سینمایی و سریالی تولید می‌شد، اما متأسفانه این اتفاق در کشور شکل نگرفته است./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات