۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۹۴۳۱۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اخلاص مهم ترین شرط موفقیت در تبلیغ دین است

اخلاص مهم ترین شرط موفقیت در تبلیغ دین است
مدیر حوزه علمیه مازندران، اخلاص را یکی از مهم ترین شروط موفقیت مبلغان دینی در امر تبلیغ عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی در آمل به اهمیت کار تبلیغ در اسلام اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی اداره دهندگان راه پرفضیلت انبیا و اولیای الهی هستند.
 
وی با بیان این که تبلیغ دین رسالت سنگینی است که امروز بر عهده روحانیت قرار دارد، افزود: مبلغان دین باید قدر این جایگاهی که امروز در آن قرار دارند را بدانند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، مقام تبلیغ را یک جایگاه بالا در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: تبلیغ دین از آن جهت جایگاهی ارزشمندی است که استمرار حرکت تبلیغی انبیاء الهی در جامعه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روحانیت با تبلیغ دین جامعه را در مسیر رشد و تعالی دینی و معنوی قرار داده است، افزود: اگر امروز مکتب تشیع در جهان همچون خورشیدی تابان نورافشانی می‌کند به دلیل سختی‌ها و مصیبت‌هایی که علما و روحانیت در طی ادوار مختلف تاریخ تحمل کرده اند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شیعه به برکت تلاش و مجاهدت‌های علما و فق‌های دینی در جهان دارای عزت و عظمتی دو چندان است، خاطرنشان کرد: امروز نیز این مبلغان دینی هستند با تلاش و مجاهدت علمی خود می‌توانند جایگاه شیعه را در جهان ارتقاء ببخشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین از ثواب و پاداش دنیوی و اخروی بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: قرآن کریم هدایت فردی را همانند زنده کردن جهان می‌داند و این نشان دهنده جایگاه والای تبلیغ در دین مبین اسلام است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که ثواب تبلیغ دین همانند جهاد در راه خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: خلوص نیت در تبلیغ دین مسأله مهمی است که به موفقیت روحانیت در این میدان مهم کمک خواهد کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت شناخت جایگاه روحانیت از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: یک مبلغ با شناخت دقیق و عمیق از جایگاهی که در آن قرار دارد می‌تواند به وظیفه و رسالت تبلیغی خود در هدایت جامعه بهتر عمل کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات