۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۵۶۱۶۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

با اقدامات دولت سیزدهم حال آموزش و پرورش خوب شده است

با اقدامات دولت سیزدهم حال آموزش و پرورش خوب شده است
اصفهان _ ابراهیمی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در کشور گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده و حال آموزش و پرورش خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در جامعه‌ای قرار داریم که با همه کاستی‌هایی که وجود دارد، جایگاه و منزلت اجتماعی معلمین جز رتبه‌های نخست است، گفت: چند روز پیش نیروهای مسلح ما اقدام دفاعی و بازدارنده‌ای انجام دادند تا دشمن را از عملکرد منحوس خود پشیمان کند و این اقدام جای تبریک دارد.

وی ادامه داد: اهمیت آموزش و پرورش برکسی پوشیده نیست، اگر بخواهیم آینده جامعه‌ای را ببینیم چگونه است، باید زمان حال آموزش و پرورش را ببینیم، چرا که نقش‌های کلیدی آینده جامعه در زمان حال در مدارس هستند.

ابراهیمی هر حمایتی از آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور برشمرد و اظهار کرد: آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان از رسالت‌های آموزش و پرورش است و اگر می‌خواهیم دانشگاه خوبی داشته باشیم باید مدارس خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم، خاطرنشان کرد: شهید مطهری تنها کسی است که امام خمینی مطالعه تمام آثار ایشان را به جوانان توصیه کرده است و این باعث افتخار است که سالروز شهادت چنین عالم جامع الشرایطی به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده و حال آموزش و پرورش خوب است اما همچنان باید توجه بیشتری در زمینه‌های مختلف نسبت به آموزش و پرورش و معلمان صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، فعالیت فرهنگی را کار دلی و مشترک میان آموزش و پرورش و اصحاب رسانه توصیف کرد و گفت: رسانه را یک نهاد و یک عنصر فعال و اثرگذار در عرصه آگاهی بخشی و تعمیق آگاهی جامعه می‌دانیم و رسانه‌ها باید رابط و واسطه‌ای بین مسئولان و مردم می‌دانیم، مطالبه‌گری از نهادها و مؤسساتی که در قبال آموزش و پرورش وظایفی دارند از جمله اقداماتی است که از رسانه‌ها انتظار می‌رود، اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد.

وی به عدم توجه نهادهای مربوطه در خصوص تأمین مدارس در شهرک‌سازی‌ها و مجتمع‌سازی‌ها اشاره کرد و افزود: در جریان آلودگی هوای اصفهان و شهرهای مجاور اصفهان، ۱۱ روز مدارس ما تعطیل و غیرحضوری شد و در نظر داشته باشیم که حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در این شهرها واقع شده است، این یعنی افت سطح آموزشی دانش آموزان این مدارس در زمان غیرحضوری شدن و این یعنی نیازمند جبران این آموزش‌ها هستیم و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه باید یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

ابراهیمی با اشاره به سیر صعودی رشد جمعیت دانش آموزان در استان اصفهان، تصریح کرد: در برخی شهرها مدارسی داریم که مازاد است و هزینه نگهداری آنها نیز برای ما زیاد است و در برخی شهرها کمبود مدرسه داریم، برخی مدارس نیز عمر خود را سپری کرده و از چرخه فعالیت خارج می‌شوند، در اصفهان تعدادی از مدارس ما تحت تأثیر فرونشست قرار گرفته‌اند و با اقدامات فنی مهندسی بخشی از این مدارس احیا شده‌اند، اما حدود ۴۲ مدرسه ما بخاطر فرونشست از چرخه فعالیت خارج شده است و تنها بخشی از این مدارس جایگزین پیدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه پیامدهای کرونا و تعطیلی و یا غیرحضوری شدن مدارس در ایران و همه کشورها هنوز وجود دارد، اظهار کرد: یکی از اولین‌ کارهایی که ما در فروردین سال ۱۴۰۱ و همزمان با حضوری شدن مدارس قرار دادیم، تشکیل ستاد پسا کرونا بود که کارهای مهمی در حوزه تعلیم و تربیتی برعهده داشت و کارهای خوبی در این زمینه از سوی این ستاد انجام شد.

وی در ادامه افزود: در حالی که در سالهای گذشته دانشگاه فرهنگیان رو به تعطیلی می‌رفت در دو سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر حضور دانشجویان در این دانشگاه هستیم، همچنین بی‌نظیرترین جذب نیرو برای آموزش و پرورش کشور در حال انجام است و اصفهان رتبه اول این جذب در کشور است. استفاده ویژه و بیشتر از نیروهای حق التدریس شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش از دیگر اقداماتی است که در نظر گرفته شده است. برای کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است و اجلاسیه‌های نماز در مدارس از جمله این اقدامات است.

ابراهیمی با اذعان به رشد چشمگیر کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش آموزان مدارس خاص و مربوط به قشر مرفه، تصریح کرد: در دولت سیزدهم تدابیر بسیاری برای رشد کمی و کیفی آموزش‌ها برای دانش آموزان مدارس دولتی در نظر گرفته شده است تا شاهد رشد کیفیت آموزش و بهبود رتبه کنکور دانش آموزان این مدارس باشیم و برنامه های مختلفی در این زمینه تدارک دیده شده است./1304/                                

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات