۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۵۷۴۱۵

چهارمین شهر زیارتی ایران زیر سایه خورشید رفت

چهارمین شهر زیارتی ایران زیر سایه خورشید رفت
اصفهان - شهر بادرود چهارمین شهرِ زیارتی و شهر یاقوت سرخ ایران از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان زیر سایه خورشید نورافشانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، کاروان خادمان آستان رضوی حامل پرچم مقدس حرم امام رضا (ع) در بدو ورود به شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان مورد استقبال و خیر مقدم خادمیاران رضوی در بادرود قرار گرفت و با حضور گرم و وصف‌ناپذیر مردم ولایت مدار و مومنِ دوستداراهل بیت (ع) وارد روستای فَمی این شهر شد.

بانوان روستا با چادر‌های عفت و متانت بر سر مثل پروانه‌های رنگی با ورود سفیران رضوی شمع فروزان پرچم را در برگرفتند و با استلام و بوسه بر پرچم عرض ادب و ارادت کردند.

جمعیت زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان، دختر و پسر در مسیر استقبال کاروان تا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای فمی اوج شکوه علوی و شور و شعور رضوی را تبیین می‌کرد به‌راستی این مردم ساده، صمیمی و با صفا وقتی شنیدند پرچم امام مهربانی‌ها بر روی دست خادمانش به روستایشان می‌آید سر از پا نشناختند و عرض ارادت کردند، پس اگر به آنها گفته شود امام رئوفشان می‌آید گزافه نیست بگویم از شدن شوق جان در قالب تهی کنند.

مادری گلاب پاش در دست جلو آمد و در حالیکه فضا را معطر به گلاب ناب کاشان کرد با بانگ بلند و سرشار از عطوفت و محبت به خادمان سلطان طوس خوش آمد گفت، بانوی جوانی با دسته گلی زیبا و رنگارنگ در دست به خادمان امام مهربان خیر مقدم گفت و خواهری نیز با ظرف پر از شکلات به استقبال آمد و مسیر قدوم نمایندگان حضرت را رنگین کمان کرد.

مادری نیز با نوزاد در آغوش آمد تا کنار پرچم امام رضا (ع) درس «از کودکی غلامت بوده‌ام» را با شیره جان در جام فرزندش ریزد و جگرگوشه‌اش را زیر سایه خورشید متبرک و منور به نور سبز ولایت بیمه کند.

پیرمردی که با کمر خمیده عصا زنان و دستان لرزان و آمد با گرفتن پرچم در دست از عمق جان مولایش را صدا زد و گریست و دل‌ها را با «زیارت از راه دور» کبوتر حرم کرد و «ایران آستان امام مهربان» را تجلی بخشید.

عطر جان‌افزای گلاب و دود معطر اسفند شامه‌ات را نوازش داد و از همین شور و شوق ولایی در کوچه پس کوچه‌های روستا دست دلت را گرفت در صحن سقاخانه کنار پنجره فولاد زانو زد.

جمعیت که به مسجد رسید مردم روستا با آیین پرچم گردانی رامین بازه حوضی خادم بسیار جوان و نورانی حرم، مدیحه سرایی و مولودی خوانی محمد موحدی نیا خادم کشیک اول آستان قدس، توزیع تبرکات حرم رضوی توسط سید کاظم حسینی خادم کشیک چهارم دربانان، سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی متین روحانی کاروان از کرامات رضوی در سفر‌های زیر سایه خورشید و اهدای هدایا توسط احمد کریمی مدیر کاروان به کودکان و نوجوانان دختر و پسر که صلوات خاصه را قرائت کردند زیباترین و شیرین‌ترین خاطره از بیست و هفتمین روز اردیبهشت بهشتی را در یاد و قلب اهالی روستا خاطره و ماندگار کرد.

روستای عباس‌آباد مقصدی بعدی کاروان خدام حرم رضوی با اجرای برنامه‌های عیادت از بیماران صعب العلاج و بازدید خانواده شهدا به همت خادمیاران رضوی بود که سایه خورشید بر آن تابید.

اجرای گروه سرود دختران دانش آموز محجبه روستا که خودجوش و توانمند با همت و غیرت ایرانی سرود «بابارضا» را حفظ و تمرین کرده بودند بانگ عفت، نجابت و اصالت دختر ایرانی را زیر سایه خورشید طنین انداز کرد و بسیار مورد تشویق و تقدیر خادمان حرم رضوی با اهدای هدایا قرار داد.

هفت نفر از دختران کلاس دوم و پنجم مدرسه ابتدایی آیت الله کاشانی روستا که به سرپرستی ساره خورشیدی با شنیدن خبر آمدن کاروان زیر سایه خورشید به روستایشان بدون درنگ در بستر مجازی سکوی ایرانی پیام رسان ایتا گروه تشکیل داده و تمرین و اجرای سرود را هماهنگ و قرار گذاشته بودند و کار خود را بسیار زیبا و تاثیرگذار اجرا کردند.

عیادت از «احمد یزله» خیّر منطقه نیز که زمین سه هزار متری خود را به ارزش نیم میلیارد تومان برای کار‌های خیر گذاشته بود الفبای تجلیل از روحیه ایثار، سخاوت و کرامت انسانی عجین با مِهر و محبت علوی و شور رضوی را مشق کرد.

اجرای برنامه‌های حضور خدام امام مهربان از کاروان زیر سایه خورشید در روستا به‌ویژه با عیادت از پیش تعیین شده و نشده بیماران صعب العلاج از جمله ابوالفضل جدّدادی و حسین بیگی نیز گفتاری وصف ناپذیر و برکاتی عجیب از دم مسیحایی پرچم را رقم زد.

ابوالفضل جدّدادی یکی از بیماران صعب العلاج مورد عیادت خدام حرم رضوی زیر سایه خورشید که آرزوی زیارت مشهد مقدس را داشت و شهردار بادرود با حضور در منزل این شهروند و اعطای هزینه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی این آرزومند زیارت حرم رضوی با توجه به شرایط خاص وی را تقبل و تعهد کرد.

حضور خادمان غریب الغربا در منزل شهید مرتضی یاسری به عنوان نخستین شهید شهر بادرود در سال ۱۳۶۰ و عرض ادب و ارادت به مادر معظم این شهید که تنها فرزند خود را تقدیم دفاع از اسلام و قرآن کرده بود در خانه‌ای کوچک، قدیمی، ساده و باصفا، اما بزرگ و قهرمان و پهلوان پرور برگ زرین دیگر کارنامه حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهر یاقوت سرخ ایران و چهارمین شهر زیارتی کشور بود.

تجلیل خادمان آستان قدس رضوی از حاجیه خانم «حشمتِ راحتی» مادر شهید مرتضی یاسری که همه داشته و هستیش تنها فرزند، تک پسر و رعنا جوان ۲۱ ساله‌اش در قربانگاه غرورآفرین و افتخار آمیز شهادت بود قاموس روح ایثار، گذشت و فداکاری مام میهن و مادر وطن را در بستر رضوی زیر سایه خورشید معنا کرد.

همچنین بیماران بیمارستان فاطمیه بادرود نیز از دم مسیحایی پرچم بی نصیب نماندند و با عیادت خدام حرم از آنها در بخش‌های آی سی یو، اطفال، زنان و مردان با اعطای تبرکات رضوی باده شفا و سلامتی را زیر سایه خورشید در کام جان ریختند.

صحنه تاثیرگذار حضور کاروان زیر سایه خورشید در بیمارستان فاطمیه حضور خدام حرم رضوی بر سر تخت نوزاد بیماری با مشکل ریه بود، خدام حرم رضوی که بالای تخت امیر علی رسیدند این نوزاد خواب بود پرچم را روی سرش قرار دادند و قنداقه‌اش را زیر سایه خورشید بردند.

وقتی حجت‌الاسلام حسن روحانی متین روحانی کاروان آرام و با محبت و رأفت رضوی گردن بند حرز جواد الائمه را بر گردن نوزاد انداخت امیر علی دو دستش را بالا آورد و بند گردن را در بین انگشتان کوچکش فشرد و محکم گرفت گویی که روح معصوم تازه آمده از عالم ذر و ترنم لبیک قالوا بلی خود را در دستان پرمِهر جواد الائمه دید.

حُسن ختام برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در بادرود چهارمین شهر زیارتی ایران نیز حضور در بارگاه آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) از برادران بلافصل امام رضا (ع) با آیین استقبال خادمان حرم آقا علی عباس و حضور انبوه شهروندان بادرودی و بخش امامزاده بود که بزم شور و شیدایی ماه و خورشید را میهمان دل‌ها و قلوب مُحب ولایت کرد.

و، اما میزبانی شایسته، عاشقانه و خالصانه خانواده محترم علافیان با میهمان نوازی بانوی خانه مژگان محرابی که هر سال توفیق پذیرایی از کاروان زیر سایه خورشید را در خانه باغ باصفایشان دارند تا از قدوم نمایندگان امام مهربان خیر و برکت و عزت رضوی بگیرد ستودنی است و سفره‌داری سلطان سریر ارتضا را تبلور می‌بخشد که همه و همه از خوان کرم و سرشار از عطوفت و رأفت بی انتهایش روزی می‌خورند.

جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی در منطقه کاشان و شهرستان‌های شمال استان اصفهان شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود با اجرای حدود ۷۰ برنامه متنوع از ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت به همت و هماهنگی تشکل موسسه خادمین حضرت رضا در دیار گل و گلاب اجرا می‌شود.

جشن‌های ملی زیر سایه خورشید با حضور بیش از ۶۰ کاروان زیر سایه خورشید در ۲ هزار منطقه جغرافیایی ایران و ۱۸ کشور خارجی در دهه کرامت و ایام میلاد موفور السرور حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مطابق با اول تا یازدهم ذی القعده در حال اجرا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات