۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۶۴۹
حجت الاسلام غفاری تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری بیشتر نهادهای فرهنگی از توان علمی و تبلیغی حوزه

ضرورت بهره گیری بیشتر نهادهای فرهنگی از توان علمی و تبلیغی حوزه
حجت الاسلام غفاری بر ضرورت بهره گیری نهادها و دستگاه های اجرایی از توان علمی و تبلیغی حوزه های علمیه در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در همایش پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی به ظرفیت بالای دینی و تبلیغی حوزه های علمیه اشاره و بر ضرورت بهره گیری از این پتانسیل بالای دینی در جهت رفع و کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه از یک پتانسیل بالای تبلیغی در جامعه اسلامی برخوردار هستند که نهادهای مختلف باید بیش از پیش از این ظرفیت موجود استفاده کنند، افزود: حوزه همواره در کنار سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی قرار داشته است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که متأسفانه کمتر از توان و ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه در کشور بهره گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه های علمیه از متخصصان فارغ التحصیل دینی بهره مند است که باید از این ظرفیت موجود استفاده بهینه شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز به دلیل عدم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری، شاهد بروز مشکلات و معضلات گسترده فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستیم، تصریح کرد: باید توان فرهنگی و تبلیغی مراکز حوزوی در جهت مقابله با این آسیب ها استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از علم به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای قدرت در هر کشوری یاد کرد و گفت: در آیات و روایات بسیاری به علم آموزی در جامعه تأکید شده که این نشان دهنده جایگاه علم نزد اسلام است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، لازمه یک جامعه پویا و قدرتمند را بهره گیری از این ظرفیت ها و ابزارهای موجود دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تولید و گسترش علم دین، نقش بسیار مؤثری در حفظ و تقویت کارآمدی نظام اسلامی بر عهده دارند.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز و در آستانه دهه چهارم انقلاب همه توان دشمن در جهت ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی به کار گرفته است، افزود: همه این تلاش ها به دلیل جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی و شکست توطئه های دشمن در برابر این گفتمان است.

وی بر ضرورت دانش بنیان کردن علوم پایه و انسانی تأکید کرد و گفت: اگر می خواهیم یک کشور اسلامی و درتراز مبانی و اصول دینی داشته باشیم باید به دانش بنیان شدن علوم انسانی توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که مازندران دارای 50 مدرسه علمیه برادران و خواهران است، تصریح کرد: فعالیت علمی حدود ده هزار طلبه در سطوح مختلف یک ظرفیت تبلیغی و علمی بسیار بالایی است که باید قدردانسته شود./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات