۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۲۴۴۰
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

حوزه ضامن حفظ هویت اسلامی نظام است

حوزه ضامن حفظ هویت اسلامی نظام است
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران، حفظ هویت اسلامی کشور را در گرو نقش آفرینی حوزه‌های علمیه دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، انقلاب اسلامی را نهضت برخاسته از متن حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حضور یک مرجع دینی در رأس نهضت انقلاب موجب هدایت قیام در مسیر صحیح شد.

وی با بیان این که حوزه علمیه و انقلاب جدای از هم نیستند بلکه مکمل یکدیگر هستند، افزود: انقلاب اسلامی به عنوان نهضتی برخاسته از متن حوزه همواره از پشتیبانی مستقیم حوزه‌های علمیه و علما برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی از حوزه علمیه به عنوان مغز متفکر نظام اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب یاد کرد و گفت: نظام اسلامی در سایه پشتیبانی فکری حوزه توانسته به اهداف خود در عرصه‌های مختلف دست پیدا کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران، حفظ هویت اسلامی کشور را در گرو نقش آفرینی حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه‌های علمیه همواره مهم‌ترین و مطمئن‌ترین پشتوانه معنوی برای نظام اسلامی بوده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تعامل و سطح روابط حوزه و نظام اسلامی هر روز باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف نظام و حوزه به کار گرفته اند، تعامل و نزدیکی حوزه و نظام اسلامی امری ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت انقلابی امروز به چنین جایگاه رفیعی در عرصه‌های مختلف دست پیدا کرده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی موجب بروز تحول چشمگیری در حوزه‌های علمیه شد که امروز در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی شاهد آن هستیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که رسالتی که امروز از سوی نظام اسلامی بر عهده روحانیت قرار داده شده بسیار مهم و حائز اهمیت است، افزود: امروز دستاورد‌های علمی حوزه نقش بسیار مؤثری در رشد و پیشرفت جامعه اسلامی دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز حوزه در کنار تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی و تبلیغی خود باید تلاش خود را در جهت تقویت انقلاب و نظام اسلامی دو چندان کند، بیان داشت: نظام اسلامی در ادوار مختلف برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب به پشتیبانی و حمایت گسترده حوزه نیازمند بوده که امروز نیز این نیاز احساس می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که حوزه در شرایط امروز جامعه در کنار تأمین نیاز‌های علمی، فرهنگی و معنوی جامعه باید در جهت تقویت گفتمان انقلابی گری در جامعه اسلامی تلاش کند، افزود: امروز کشور برای ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌های دشمن به یک گفتمان واحد انقلابی نیاز دارد که باید از سوی حوزه و روحانیت در جامعه تبیین و نهادینه سازی شود./950/ت310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات