۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۹۲۶۳۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تبلیغ معارف دین باید مستدل و منطقی باشد

تبلیغ معارف دین باید مستدل و منطقی باشد
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پرهیز مبلغان دینی از بیان مطالب غیر مستند در منابر و خطبه‌ها تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار معاونان شهر‌های استان، رشد و گسترش اسلام ناب را مرهون تبلیغ صحیح از سوی پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: امروز نیز برای دوام و بقای دین در جامعه تبیغ معارف دینی باید با قوت ادامه داشته باشد.

وی، روحانیت را پیشگام در عرصه تبلیغ دین دانست و با بیان این که مهم‌ترین وظیفه روحانیت همواره تبلیغ معارف دینی بوده است، افزود: روحانیت از لحاظ علمی در هر سطحی قرار گیرد باید به رسالت تبلیغی خود عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که عرصه تبلیغ دین به دلیل گستردگی بالا نیازمند تلاش و مجاهدت علمی و عملی روحانیت است، بیان داشت: روحانیت در طول تاریخ بدون کوچکترین ادعا و توقعی در عرصه تبلیغ دین گام برداشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سنت ارزشمند تبلیغ هنوز هم در میان مراجع تقلید و علمای بزرگ زنده و پویا است، خاطرنشان کرد: این شخصیت‌های بزرگ علمی جهان اسلام در طول سال با هجرت به مناطقی از کشور به این رسالت مهم خود عمل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که سنت حسنه تبلیغ در شرایط امروز که دشمن این گونه بر علیه دین و معارف اسلامی می‌تازد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: خلأ‌های تبلیغی که در جامعه ما وجود دارد تنها با مجاهدت علمی و عملی روحانیت پر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که تبلیغ دین از یک ظرافت‌های خاصی برخوردار است که مبلغان دینی باید آن را بشناسند، خاطرنشان کرد: با شناخت صحیح و بهره گیری از ابزار کارآمد و به روز می‌توان به موفقیت‌های خوبی در عرصه تبلیغ دین دست پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ معارف دین باید مستدل و منطقی باشد بر ضرورت پرهیز مبلغان دینی از بیان مطالب غیر مستند در منابر و خطبه‌ها تأکید کرد و گفت: بیان مطالب غیر واقعی و مستند موجب بی اعتمادی مخاطب نسبت به گوینده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز جامعه ما از خطر شبهات دینی و اعتقادی که از سوی دوست و دشمن در میان مردم ترویج می‌شود رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: این وظیفه مبلغان دینی است تا با حضور مستمر و پررنگ خود در جامعه ضمن شناسایی این شبهات، پاسخ مناسب و مستدلی به آن‌ها بدهند و تا جامعه اسلامی عاری از چنین شبهاتی شود./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات