۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۶۳۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

رفع خلأهای تبلیغی موجود با هجرت طلاب از قم به شهرستان ها

رفع خلأهای تبلیغی موجود با هجرت طلاب از قم به شهرستان ها
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: با بازگشت طلاب و روحانیان مستقر در قم به استان بسیاری از مشکلات تبلیغی فعلی رفع خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شهر‌های استان در ساری، شمال کشور را یکی از مناطق در معرض آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی معرفی کرد و بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی در این منطقه تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه همه زمینه‌ها در این مناطق برای رشد آسیب‌های اجتماعی فراهم است، افزود: علیرغم مشکلات گسترده فرهنگی در شهر‌های شمالی، متولیان فرهنگی و تبلیغی برنامه مدون و مشخصی را برای این مناطق در نظر نگرفته اند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که گسترش روز افزون این آسیب‌ها موجب نگرانی‌های بسیاری در میان ساکنان این مناطق شده است، بیان داشت: باید برای برون رفت این منطقه از این مشکلات همه نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی کشور متحد شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که توان تبلیغی استان پاسخگوی تأمین نیاز‌های این مناطق نیست، خاطرنشان کرد: تعداد مبلغان دینی ما در استان محدود است و برای پوشش گسترده تبلیغی در مناطق آسیب پذیر استان باید همه ظرفیت‌های تبلیغی موجود به میدان بیایند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۲۰۰ مبلغ طرح هجرت در مناطق محروم و روستایی استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند، تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده‌ای از روستا‌ها و مناطق آسیب پذیر در استان این تعداد مبلغ به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز ما نخواهد بود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که متأسفانه آسیب‌های اجتماعی هر روز در جامعه ما رشد می‌کند و در عرصه مقابله اقدام مناسبی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اقدامات جزیره‌ای و مقطعی نمی‌تواند درمان قطعی برای معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی این مناطق باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه استان در اقدامی جهادی از توان همه طلاب و روحانیان بومی در جهت مقابله با هجمه‌ها و آسیب‌های فرهنگی مناطق مورد نظر استفاده خواهد کرد، بیان داشت: در همین راستا برای جذب طلاب پایه سوم به بالا به منظور آموزش و بکارگیری در مناطق مورد نظر فراخوان‌های لازم ارائه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انتظار ما از روحانیان و طلابی که در قم و سایر مناطق کشور هستند هجرت به استان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ادامه تحصیل تا سطوح عالی در استان، ماندن در سایر نقاط کشور برای طلاب و روحانیان هیچ توجیهی ندارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بازگشت طلاب و روحانیان از قم و مشهد به مازندران بسیاری از مشکلات تبلیغی استان رفع خواهد شد، تصریح کرد: باید علما و بزرگان مازندرانی حوزه یک نهضت بازگشت به استان را آغاز کنند./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات