۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۹۰۹۴۳
استاد حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

بازگشت به سیره اهل بیت راه برون جامعه از آسیب های اجتماعی است

بازگشت به سیره اهل بیت راه برون جامعه از آسیب های اجتماعی است
استاد حوزه علمیه مازندران، بازگشت به سیره اهل بیت (ع) را تنها را برون رفت جامعه اسلامی از بحران ها و آسیب های اجتماعی دانست.
حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که در سایه تعالیم دینی، تمدن نوین اسلامی در جامعه پایه گذاری شده است، گفت: علیرغم همه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان جاذبه این تمدن جدید حفظ مانده است.

وی با بیان این که پویایی، نشاط، استواری و شکوفایی جامعه اسلامی مدیون و مرهون موضع گیری ها، تدابیر و سیره الهام گرفته از ائمه اطهار (ع) است، افزود: ائمه معصومین (ع) با تدابیر ارزشمند خود اصل و اساس دین را حفظ و از آن در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان صیانت و پاسداری کردند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که تلاش‌های تبلیغی، اسارت‌ها و حتی شهادت ائمه معصومین (ع) موجب حفظ دین و گسترش اسلام ناب در جهان شد، گفت: این وظیفه و رسالت خطیر در دوران غیبت بر عهده علما و فق‌های دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه اطهار (ع) در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی قدم‌های ارزشمندی برداشتند که آثار و برکات بسیاری را برای جامعه اسلامی در پی داشته است، بیان داشت: ائمه معصومین (ع) در برقراری عدالت اجتماعی همواره پیشگام بودند و امروز نیز بهره گیری از سیره عملی آن‌ها بهترین راه تحقق عدالت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که متأسفانه در عرصه تحقق عدالت اجتماعی ضعف‌ها و کاستی‌های وجود دارد که باید رفع شود، تصریح کرد: تنها راه رفع این کاستی‌ها بهره گیری صحیح از سیره اهل بیت (ع) در این عرصه است.

وی با تأکید براین که برقراری عدالت و توجه ویژه به محرومان و مستضعفان جامعه همواره جزء دغدغه‌های مهم ائمه اطهار (ع) بوده است، بیان داشت: متأسفانه یکی از مسائلی که جوامع بشری همواره از آن رنج برده اند حاکم بودن فاصله طبقاتی در جامعه بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امروز جامعه اسلامی باید به سمت برقراری عدالت اجتماعی حرکت کند، خاطرنشان کرد: بهترین و مطمئن‌ترین مسیر تحقق عدالت بهره مندی از سیره علمی و عملی ائمه اطهار (ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی از سیره اهل بیت (ع) فاصله گرفته و به همین دلیل با مشکلات و آسیب‌های جدی مواجه شده است، بیان داشت: جامعه اسلامی برای حل مشکلات خود راهی جز بازگشت به سیره اهل بیت (ع) ندارد./950/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات