۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۹۰۹۵۹
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ مشاوره چراغی برای رشد علمی و معنوی طلاب است

فرهنگ مشاوره چراغی برای رشد علمی و معنوی طلاب است
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، فرهنگ مشاوره را چراغی برای رشد علمی و معنوی طلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع روحانیان مرکز مشاوره استان، مشاوره را یکی از مسائل مهم در حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت فرهنگ مشاوره در سطح مدارس علمیه بهره گرفته شود.
 
وی با بیان این که طلاب در مقاطع مختلف ممکن است با آسیب ها و مشکلاتی مواجه شوند، افزود: وجود یک مشاوری امین در کنار طلاب از آسیب های احتمالی در میان طلاب می کاهد.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که همه باید تلاش کنند تا مشاوره به فرهنگی عمیق در حوزه تبدیل شود، بیان داشت: تقویت فرهنگ مشاوره در حوزه موجب رشد علمی و اخلاقی در میان طلاب می شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از مشاوره به عنوان چراغی روشن برای پیشرفت طلاب در عرصه های مختلف یاد کرد و گفت: مشاوره مسیر حرکت طلاب به سوی رشد و تعالی علمی و معنوی را هموار می سازد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته مسأله مشاوره در حوزه های علمیه کمرنگ بود، افزود: امروز به دلیل تهدیدات بسیاری که در جامعه حوزوی وجود دارد، توجه به مسأله مشاوره امری ضروری است.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به اینکه هر طلبه در مسیر زندگی طلبگی خود به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهد شد که لاجرم نیازمند مشاوره خواهد بود، بیان داشت: امروز حوزه نیازمند افرادی است که مبحث مشاوره را به صورت تخصصی فرا گرفته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر یک طلبه در مسیر زندگی طلبگی خود فردی را با عنوان مشاور همراه ببیند به طور راحت تر می تواند از موانع پیش روی عبور کند و به مقصد نهایی برسد، بیان داشت: یک مشاور بهترین همراه برای یک طلبه به منظور رشد علمی و اخلاقی خواهد بود.

وی با بیان این که عدم همراهی یک مشاور امین و مجرب، طلبه را دچار دوگانگی و سردرگمی خواهد کرد، افزود: مشاور با شناخت شخصیتی از یک طلبه و ارایه راهنمایی های لازم می تواند مسیر صحیح را برای حرکت به طلبه نشان دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک مشاوره در همه مراحل تحصیل همراه طلاب خواهد بود، بیان داشت: مشاور می تواند به بسیاری از سؤالات و ابهاماتی که برای طلاب به وجود می آید پاسخ منطقی و مستدل دهد./950/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات