۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۹۴۴
استاد حوزه علمیه مازندران عنوان کرد؛

بهره مندی از سیره عملی ائمه اطهار عامل ایجاد تحول فرهنگی در جامعه

بهره مندی از سیره عملی ائمه اطهار عامل ایجاد تحول فرهنگی در جامعه
حجت الاسلام ابراهیم پور بهره گیری از سیره عملی ائمه اطهار (ع) را موجب ایجاد یک تحول فرهنگی در جامعه اسلامی دانست.
حجت الاسلام رضا ابراهیم پور، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از این آسیب‌ها ناشی از بی توجهی به ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که بر اساس بررسی‌های صورت‌های آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در ماه‌های محرم و رمضان به پایین سطح خود کاهش پیدا می‌کند، افزود: این مسأله نشان می‌دهد که ارزش‌های دینی می‌تواند عامل مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.

حجت الاسلام ابراهیم پور با تأکید براین که بازگشت به ارزش‌های دینی و معنوی تنها راهکار مصون ماندن جامعه اسلامی از هجمه‌ها و آسیب‌های اجتماعی است، بیان داشت: بهره گیری از سیره عملی ائمه اطهار (ع) موجب ایجاد یک تحول فرهنگی در جامعه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم‌ترین هدف انبیای الهی هدایت انسان‌ها به سوی سعادت و قرب الی الله بوده است، خاطرنشان کرد: پیامبران الهی و ائمه معصومین (ع) در دوران خود طریقه رسیدن به سعادت و تعالی معنوی و رفع موانع موجود را بیان کردند.

وی با اشاره به این که هر انسانی در مسیر سیره اهل بیت (ع) حرکت کرد به سعادت و تعالی حقیقی دست یافت، تصریح کرد:، اما متأسفانه در میان افرادی که بر خلاف ارزش‌های مورد نظر ائمه اطهار (ع) گام برداشتند در سراشیبی سقوط قرار گرفتند.

حجت الاسلام ابراهیم پور با بیان این که فلسفه تشکیل حکومت در اسلام، چیزی جز اجرای احکام و تحقق معارف اسلامی در عرصه‏های زندگی بشر نبوده است، گفت:، اما متأسفانه علیرغم تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیار صورت گرفته در این عرصه، بشریت از این احکام و ارزش‌های متعالی فاصله گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز گسترش ضد ارزش‌ها در جوامع بشری موج می‌زند، افزود: جامعه جهانی امروز به منظور برون رفت از مشکلات و بحران‌های ناشی از عدم توجه به اخلاق و معنویت، راهی جزء بازگشت به دین و ارزش‌های الهی ندارد.

وی با اشاره به این که علما و فقهای دین همواره سیره اهل بیت (ع) را مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات معرفی می‌کردند، خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران اسلامی علیرغم همه توطئه‌ها و دشمنی ها، همچنان مقتدرانه در عرصه و صحنه حضور دارند به دلیل توجه ویژه به ارزش‌های الهی و معنوی در این کشور است.

حجت الاسلام ابراهیم پور با اشاره به این که امروز دنیا از بحران‌های اخلاقی و اجتماعی به شدت مستأصل شده است، بیان داشت: به همین دلیل شاهد بازگشت جوامع مختلف بشری به سمت معنویت و ارزش‌های الهی هستیم./950/ت602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات