۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۰۱۳۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه نباید ظاهری و شکلی باشد

وحدت حوزه و دانشگاه نباید ظاهری و شکلی باشد
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هدف از وحدت میان حوزه و دانشگاه یک وحدت ظاهری و شکلی نیست، گفت: نگاه مشترک در مبانی، ارزش های فرهنگی و دغدغه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می تواند در تحقق یک وحدت عملی اثرگذار باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های هفته وحدت حوزه و دانشگاه، یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

وی با بیان این که وحدت دو رکن علمی کشور افزون بر رشد و نشاط علمی در جامعه اسلامی، عامل تقویت انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود، افزود: سوء استفاده از حوزه و دانشگاه همواره جزء راهبردهای اصلی دشمن در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره نقشی محوری و تعیین کننده در عرصه ها و صحنه های مختلف ایفا کردند، گفت: نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی با رهبری تربیت یافتگان حوزه های علمیه آغاز شد، خاطرنشان کرد: علما و مراجع تقلید که رشد یافته حوزه های علمیه هستند همواره هادی و راهنمایی جامعه اسلامی در عرصه ها و صحنه های مختلف بوده اند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان در چهار دهه اخیر با درک صحیح از شرایط کشور نقش ارزنده ای ایفا کردند، بیان داشت: وحدت میان این دو قشر اثرگذار جامعه آثار و برکات ارزشمندی برای کشور در عرصه های مختلف دارد.

وی با اشاره به این که دشمن هیچ گاه نمی خواهد حوزه و دانشگاه در یک مسیر و هدف مشخص گام بردارند، گفت: جدایی و فاصله گرفتن این دو مرکز علمی کشور راهبرد اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید بر این که حوزه و دانشگاه همواره یک هدف مشترک داشتند و آن هم صیانت از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی بوده است، بیان داشت: امروز نیز این راهبرد مشترک رمز پیشرفت کشور در عرصه های مختلف است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هدف از وحدت میان حوزه و دانشگاه یک وحدت ظاهری و شکلی نیست، خاطرنشان کرد: نگاه مشترک در مبانی، ارزش های فرهنگی و دغدغه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می تواند در تحقق یک وحدت عملی بسیار اثرگذار باشد./۹۵۰/پ601/ب1

ارسال نظرات