۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۵۷۶۱۹

وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار

وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و برخی همراهان ایشان در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

شبکه خبر از وقوع سانحه برای یکی از بالگرهای رئیس‌جمهور خبر داده است. این شبکه از حرکت تیم های امدادی به محل سانحه خبر داده است.

شبکه خبر سیما همچنین اعلام کرده که اخبار اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رییس جمهور است.

با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

 در این کاروان، 3 هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌اند.

شنیده شده است آیت الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس جمهور حضور داشتند.

بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است.

اخبار ضد و نقیض از سانحه برای بالگرد کاروان همراه رئیسی در آذربایجان شرقی

ایسنا نوشت: اخبار متناقضی از ایجاد سانحه برای بالگرد کاروان همراه رئیس‌جمهور که امروز برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به منطقه ارس رفته بودند،منتشر شده است.

 در برخی اخبار آمده است که به دلیل مه آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان شرقی، کاروان همراه رئیس جمهور مجبور به ادامه سفر به صورت زمینی شد.

هیچ منبع رسمی تا این لحظه خبر مذکور را تایید یا تکذیب نکرده است.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور
 
نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور، عملیات گسترده‌ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند. 
 
افراد محلی می‌گویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست. 
 
با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس‌جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد. 
 
آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته‌اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.
 
محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:
 
به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.
 
محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.
 
تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.
 
ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.
 
تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم.
 
گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود. 
 
 
توضیحات سانحه از زبان وزیر کشور 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور دقایقی پیش در گفت وگو با شبکه خبر توضیحاتی درباره سانحه رخ داده برای بالگرد حامی رییس جمهور بیان کرد.
 
وی گفت: یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت می‌شود؛ این بالگرد حامل رئیس جمهور بود؛ باتوجه به نامناسب بودن هوا رسیدن به محل حادثه زمانبر است
تعداد بازدید : 5
 
وزیر کشور در ادامه گفت وگوی کوتاه خود با شبکه خبر اعلام کرد که یکی از بالگردها به خاطر وضعیت هوا و مه آلود بودن مجبور به فرود سخت می شود، نیروهای امدادی در حال حرکت به سمت منطقه هستند، با تجه به مه آلود و نامناسب بودن هوا ممکن است زمانبر باشد. کارها در دست کنترل است، کار گروه های امدادی در حال انجام است و امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند
 
وی اعلام کرد که ارتباط با همراهان رییس جمهور بوده؛ البته با توجه به شرایط سخت منطقه ما منتظریم گروه های امدادی زودتر به نقطه وقوع حادثه بالگرد برسند و اطلاعات بیشتری را به ما بدهند.
 
قرائت دعای توسل در حرم امام رضا برای سلامتی رئیس جمهور
هموطنان شریف برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان در حرم مطهر رضوی با قرائت دعای توسل دست به دعا برداشتند.
تعداد بازدید : 2
همچنین مردم در شهرهای مختلف کشورمان برای سلامتی رییس جمهور دست به دعا برداشته اند.
 
همچنین دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و شمار زیادی از مسؤولان، شخصیت ها، علما و مقامات کشوری و لشکری برای سلامتی رییس جمهور و همراهان ایشان دعا کرده و از طرق مختلف در جریان آخرین وضعیت سانحه قرار گرفته اند.
 
سرلشکر باقری:
از همه امکانات نیرو‌های مسلح برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور استفاده شود
 
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از همۀ امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان استفاده شود. نیروهای مسلح از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.
 
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، مسؤولان مختلف امدادی و مسؤولان کشور ساعاتی پس از این اتفاق دردناک عازم آذربایجان شرقی شده و از نزدیک بر روند و جریان امداد رسانی نظارت و اوضاع را رصد می کنند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
مردم ایران نگران و دلواپس نباشند 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.
تعداد بازدید : 0
ابراز نگرانی مقامات و سران کشورهای مختلف
در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل آقای رئیس جمهور در آذربایجان شرقی، سران و مقامات کشورهای مختلف مراتب نگرانی و تاسف خود را بابت سانحه رخ داده ابراز کرده و برای آقای رئیسی و همراهان ایشان آرزوی سلامتی کرده اند.
 
جوسازی و دروغ پردازی رسانه های معاند و ضد انقلاب
از لحظه وقوع سانحه بالگرد رییس جمهور و همراهان ایشان در سفر آذربایجان شرقی، رسانه ها و شبکه های معاند و ضد انقلاب به حاشیه سازی و دروغ پردازی روی آوردند.
 
رسانه های معاند با مطالب جهت دار و مغرضانه در صدد تهییج افکار عمومی و بحرانی نشان دادن شرایط کشور هستند. 
 
شبکه ضد انقلاب اینترنشنال گفت وگو و گزارش های متعددی را در این راستا تولید و منتشر کرده است. 
 
در این در حالی است که خط خبری رسمی در کشور تلاش می‌کند با مدیریت صحیح اخبار، ضمن اطلاع مردم از آخرین اقدامات صورت گرفته برای یافتن رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران و همراهان ایشان مانع بروز التهاب خبری در جامعه شود.
 
تماس تلفنی دو مرجع تقلید با رییس دفتر رییس جمهور
حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دقایقی قبل طی تماس تلفنی با رئیس دفتر ریاست جمهوری پیگیر آخرین وضعیت سانحه پیش آمده برای بالگرد حامل رئیس جمهور شدند‌.
 
وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار
این دو مرجع تقلید طی تماس تلفنی با دکتر اسماعیلی رئیس دفتر ریاست محترم جمهوری، پیگیر آخرین وضعیت سانحه پیش آمده برای بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان شده و در پایان برای سلامتی ایشان و همراهان دعا کردند.
 
تماس تلفنی فرزند آیت الله سبحانی با معاون اجرایی رئیس جمهور
همچنین حجت الاسلام علیرضا سبحانی فرزند حضرت آیت الله سبحانی طی تماس تلفنی با دکتر منصوری معاون  اجرایی ریاست جمهوری، پیگیر آخرین وضعیت سانحه پیش آمده برای بالگرد حامل رییس جمهور و سایر  همراهان شد .
 
وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار
فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.
 
هم‌اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون در حال برگزاری است.‌
 
وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار
 
دعوت مرکز مدیریت حوزه از مردم انقلابی جهت دعا برای سلامتی رئیس جمهور و همراهانش
مرکز مدیریت حوزه های علمیه در پیامی از مردم انقلابی جهت دعا برای سلامتی رئیس جمهور و همراهانش دعوت کرد که متن پیام به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللّهِ قَلِیلاً ما تَذَکَّرُونَ« (نمل/62)
 
مرکز مدیریت حوزه های علمیه در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور مردمی و انقلابی و همراهانش، عموم مردم متدین ایران اسلامی را برای قرائت دعای نجات و درخواست خاضعانه سلامتی ایشان از خدای حی منان دعوت می نماید.
 
امید است خدای رحمان رئیس جمهور خدوم و همراهانش را به آغوش ملت برگرداند.
 
«اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِأَنَّ لَکَ الْحَمْدَ لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ الْمَنّانُ، بَدِیعُ السَّماوَاتِ وَ الأَرْضِ، ذُو الْجَلالِ وَ الإِکْرامِ، أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ أَنْ تَجْعَلَ لِی مِمّا أَنَا فِیهِ فَرَجاً وَ مَخْرَجا»ً (دعای نجات حضرت یوسف علیه السلام از چاه)
 
وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار
پوتین با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می کند
ایگور لویتین شامگاه یک شنبه در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه در تماسی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور گفت:آقای پوتین رئیس جمهوری روسیه از ابتدای این سانحه اخبار را با دقت پیگیری می کند و من امشب حامل پیام همراهی، نگرانی و همدلی او با شما و ملت ایران هستم.
 
دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه افزود: آقای پوتین به محض دریافت اخبار این سانحه از من خواست تا آقای کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به کاخ کرملین دعوت کنم و رسما اعلام کنیم تمام ظرفیت های روسیه برای کمک به کشور دوست ما؛ ایران آماده ارائه است .
 
دکتر مخبر در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از پیگیری ها و اعلام آمادگی روسیه برای کمک به ایران درپی حادثه بالگرد رئیس جمهور گفت: از دولت، ملت روسیه و شخص آقای پوتین سپاسگزارم و امیدوارم اخبار خوبی را برای مردم ایران و دوستداران جمهوری اسلامی در ساعات پیش رو داشته باشیم.
 
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیگیری های مجدانه و نگرانی آقای پوتین و مقامات عالی روسیه در پی این اتفاق، نشان از عمق دوستی دو رئیس جمهور و همچین دو ملت دارد.
 
عملیات شبانه تیم‌های جست‌وجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس‌جمهور
 
رئیس هلال احمر با گذشت ساعاتی از نیمه شب اعلام کرد که درحال اعزام به مکانی هستیم که نیروهای امدادی اعلام کردند بوی سوخت را حس کردند. همان‌جایی که بوی سوخت حس شده با مکانی که اعلام شده است یکی است.
تعداد بازدید : 2
 
 
بعد از ساعت ها تلاش بی وقفه لاشه بالگرد پیدا شد/  شهادت رئیس جمهور و همراهان
 
پس از ساعت‌ها تلاش بی وقفه نیرو‌های امدادی برای یافتن بالگرد سقوط کرده حامل رئیس جمهور و همراهان ایشان در منطقه صعب العبور آذربایجان شرقی بالاخره امداد گران موفق به پیدا کردن لاشه بالگرد شدند.
 
بر اساس اعلام رسمی مسؤولان امداد و نجات محل سقوط بالگرد پیدا شده و متاسفانه تاکنون آثاری از زنده بودن سرنشنیان پیدا نشده است. 
 
وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی+ آخرین اخبار
 
پس از رسیدن نیروهای امدادی به محل سانحه و طی ساعاتی دیگر عملیات انتقال پیکرهای پاک شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و دکتر امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان رئیس جمهور و خدمه پرواز از ارتفاعات و مناطق صعب العبور آغاز می شود.
 
خبرگزاری رسا شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می گوید و برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات مسألت می کند.

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات