۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۹۰۸۰۶
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران:

پویایی فقه شیعه ظرفیتی برای پاسخگویی به مسائل روز جامعه است

پویایی فقه شیعه ظرفیتی برای پاسخگویی به مسائل روز جامعه است
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران، پویایی فقه شیعه را ظرفیت ارزشمندی برای ورود و پاسخگویی به مسائل روز جامعه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد تقی زاده گنجی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به اهمیت علم آموزی در حوزه، مهم‌ترین وظیفه طلاب را آموختن علم دین و انتقال آن به جامعه دانست.

وی با بیان این که هر چه آموخته‌های علمی طلاب بیشتر باشد به طور حتم اثرگذاری آن‌ها در جامعه نیز بیشتر خواهد بود، افزود: جامعه امروز با سؤالات و شبهات بسیاری مواجه است که طلاب و حوزویان باید پاسخگوی این مسائل باشند.

حجت الاسلام تقی زاده با تأکید براین که طلاب باید قدردان فرصت‌های به وجود آمده باشند، خاطرنشان کرد: فرصت علم آموزی که امروز وجود دارد به برکت انقلاب و نظام اسلامی فراهم شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که حیات درخشان حوزه‌های علمیه در طول تاریخ عامل رشد دین و معنویت در جامعه اسلامی بوده است، تصریح کرد: جایگاه امروز اسلام و انقلاب نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت علمای حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که این مسیر مقدس امروز نیز باید با تلاش علمی طلاب جوان ادامه پیدا کند، بیان داشت: طلاب حوزه نباید لحظه‌ای نشر و گسترش معارف دینی و ارزش‌های معنوی در جامعه غافل باشند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که مجاهدت‌های علمی و تبلیغی علما و فقهای دین موجب استمرار فکر و عمل دینی در جامعه اسلامی شده است، گفت: امروز آن تلاش‌ها نبود امروز یک دین تحریف شده را در اختیار داشتم که اثرگذاری امروز را به هیچ عنوان نداشت.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت به روزرسانی داشته‌های علمی و آموخته‌های تبلیغی طلاب و روحانیان در شرایط امروز جامعه تأکید کرد و افزود: حوزویان برای پاسخگویی مستدل به نیاز‌های روز جامعه نیازمند به روزرسانی اطلاعات و آموخته‌های علمی خود هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز نیازمند نقش آفرینی بیشتری از سوی حوزه‌های علمیه در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به پویایی و اثرگذاری فقه شیعه در مسائل مختلف، امروز نیازمند ورود حوزه‌های علمیه به مسائل مهم و روز جامعه هستیم./950/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات