۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۸۴۸۳۹
حجت الاسلام مقدمی خبر داد؛

قول مساعد آیت الله اعرافی برای همکاری با شورای هماهنگی گروه های فرهنگی تبلیغی حوزه

حجت الاسلام مقدمی با اشاره جزییاتی از دیدار اعضای شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه با آیت الله اعرافی از قول همکاری مدیریت حوزه برای واگذاری برخی امور فرهنگی داخلی حوزه به این شورا خبرداد.
دیدار اعضای شورای هماهنگی گروه های فرهنگی با آیت الله اعرافی

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری دیدار اعضای شورای هماهنگی گروه های فرهنگی با آیات یزدی، جنتی، مصباح یزدی و اعرافی مدیر حوزه های علمیه خبرداد و اظهار داشت: ما در این دیدارها در ارتباط با برخی از مسائل داخی و مهم حوزه نکاتی را بیان کردیم و از نظرات ارزشمند این بزرگان نیز بهره بردیم.

وی افزود: بخشی از این دیدارها مربوط به ارائه گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی و همین طور توانمندی های این شورا برای خدمت به حوزه بود که نمایندگان گروه ها نیز سؤالات و خواسته های خود را مطرح کردند که این بزرگان از جمله آیت الله اعرافی در ارتباط با مسائل داخی حوزه به نکات مهمی اشاره کرده و برخی از اشکالات را نیز پذیرفتند.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی از قول همکاری مدیریت حوزه با اعضای این شورا نیز خبر داد و یادآور شد: در دیدار با مدیر حوزه قرار شد برخی ایده های کاری از سوی مدیریت حوزه به گروه های مجموعه واگذار شود، از جمله تحلیل هایی که در مورد مسائل کشوری و مسائل اجتماعی هست را آماده و خدمت مدیریت حوزه ارائه بدهیم، بنابراین زمینه همکاری فراهم شده و قرار است این شورا با ارائه پیشنهادها همزمان طرح هایی را برای عملی ساختن این پیشنهادات آماده کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به معرفی شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه پرداخت و خاطرنشان کرد: این شورا متشکل از 50 گارگروه فرهنگی حوزوی است که در زمینه های مختلف فعالیت دارند و هر یک طبق دستورالعمل های خودشان عمل می کنند.

حجت الاسلام مقدمی اضافه کرد: در شورای هماهنگی با همفکری در مسائل کلان حوزه و نظام سعی می کنیم تا به موضع گیری واحدی برسیم ولی در عین حال همه گروه ها کاملا مستقل هستند، منتها در شورای هماهنگی همفکری می کنیم تا مواضع مشترکی را انتخاب کرده و جبهه واحدی را تشکیل بدهیم.

وی عنوان کرد: برخی از گروه ها جمعیت بیشتری دارند، برخی جنبه های تبلیغی و ترویجی دارند و برخی نیز طلاب پرشور و پرتوان را در زمینه های تبلیغی، مدیریتی، پژوهشی و هنری تربیت می کنند که در کنار هم قرار گرفتن این گروه ها مجموعه قدرتمندی را تشکیل می دهد.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزوی با بیان این که هم افزایی در هر کاری موجب تقویت توانمندی های فردی می شود، گفت: ما اعتقاد داریم در این شورا در هرکاری که وارد می شویم می توانیم با عرضه بخشی از توانمندی های گروه های مختلف به نتایج خوبی در مسائل گوناگون علمی، پژوهشی و تبلیغی و سیاسی حوزه برسیم تا جایی که نظرات این شورا در بین اساتید و بزرگان حوزه نیز مورد استقبال قرار گرفته است./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات