۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۸۴۲۵۶
حجت الاسلام والمسلمین مختاری:

نفی طاغوت نخستین شرط استقرار حاکمیت الهی است

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: نفی طاغوت نخستین شرط استقرار حاکمیت الهی است و تا حاکمیت الهی و توحیدی نباشد حتی با وجود قرآن و پیامبر(ص) هدایتگری و جامعه سازی دینی غیر ممکن خواهد بود.
مختاری

حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حساسیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه های دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرآن کریم برای استقرار حکومت صالحان و مؤمنان تأکید ویژه ای نسبت به نفی حکومت و حاکمیت طاغوت دارد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان افزود: در روایت های زیادی بیان شده تا حکومت طاغوت سرنگون نشود برپایی حکومت توحیدی و الهی غیر ممکن خواهد بود و تنها در پناه از میان رفتن و برچیدن حکومت طاغوت است که می توان حاکمیت الهی را برپا کرد؛ در غیر این صورت جامعه سازی دینی و الهی که در پناه حاکمیت الهی صورت می گیرد، ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر حاکمیت یک ملت، حاکمیت الهی نباشد، حتی با وجود منبعی مانند قرآن کریم و راهنمایی مانند حضرت رسول(ص) باز نمی توان اصول تمدن سازی و جامعه سازی اسلامی را اجرا کرد؛ چراکه جامعه سازی اسلامی تنها در پناه حاکمیت شرعی انجام می شود و با حاکمیت طاغوت حتی با وجود منابع اسلامی نمی توان جامعه و نظام اسلامی را برپا کرد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: بهترین مثال در این زمینه سال های ابتدایی ظهور اسلام در مکه است که با وجود اینکه پیامبر(ص) در میان مردم حضور داشتند و عده ای هم مسلمان شده بودند، حضرت رسول(ص) بدون حکومت اسلامی نتوانستند تمامی مردم مکه را مسلمان کنند؛ اما پس از اینکه به مدینه هجرت کردند و در مدینه حاکمیت اسلام برپا شد، مردم قبیله قبیله به اسلام گرویدند و این از مهم ترین عناصر حاکیت و حکومت اسلامی است که زمینه نشر جهانی اسلام را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با تأکید براینکه مأموریت اهل بیت(ع) یک مأموریت جهانی است و رسالت اهل بیت(ع) پیاده سازی حکومت عدل الهی در برای تمامی بشریت است، گفت: بر این اساس نخستین لازمه انجام این مأموریت بزرگ نفی طاغوت و استقرار حاکمیت الهی است.

وی با بیان اینکه مبارزه ملت ایران برای بستر سازی انقلاب اسلامی با طاغوت و شیطان رجیم و دست نشاندگان آن یعنی حکومت های خودکامه محلی قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده و به پیروزی انقلاب انجامید، خاطر نشان کرد: این مبارزه تمام نشده و امروز همچنان ادامه دارد و مردم باید تا رسیدن به بستر حکومت عدل جهانی این مبارزه را ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان خاطر نشان کرد: با اینکه آمریکا در میدان های مختلف آغاز گر مبارزه با ملت ایران بوده است؛ اما هموراه به لطف خداوند شکست خورده و پیروز میدان ملت انقلابی ایران بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود خطاب به ملت ایران فرموده اند مسأله مهمی که باید به آن توجه داشت ابتلای آمریکا به سنت استدراج و افول آن است؛ هرچند که مردم در گذشته و در ظاهر شاهد هژمونی آمریکا بر جهان بوده و دولتمردان آمریکایی به ظاهر رژیم و رییس جمهور عوض می کردند؛ اما امروز آمریکا به شدت در موضع ضعف قرار گرفته است.

وی افزود: امروز ایران با ایستادگی در مقابل آمریکا به یک کشور قدرتمند در منظقه تبدیل شده که هیچ موضوعی بدون نظر ایران در منطقه قابل حل نیست و در مقابل قدرت آمریکا و هم پیمانان سعودیش در منطقه روز به روز از بین رفته است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نوید افول و اضمحلال حکومت طاغوتی آمریکا را به ملت ایران داده اند، گفت: باید در این زمینه بیدارگری بیشتری صورت گیرد؛ زیرا عده ای که دلبسته غرب و آمریکا هستند جوانان را به سوی غرب و قدرتش مشتاقان می کنند؛ در حالی که دل بستن، مذاکره و تکیه بر قدرتی که در حال افول است، موضعی اشتباه است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری یادآور شد: مردم موقعیت شناس و با بصیرت هرمزگان در روز 13 آبان همچون دیگر استان ها حضوری با شکوه در راهپیمایی 13 آبان ماه داشتند و حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردند./837/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات