۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۸۲۱۵۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

ارتباط استاد با طلبه برترین ابزار تربیتی است

حجت الاسلام ابراهیمی مهم ترین وظیفه استاد در حوزه علمیه را تربیت طلبه و برترین ابزار تربیت را ارتباط دانست.
جلسه درس

حجت الاسلام غلامرضا ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که رابطه استاد با شاگرد در حوزه علمیه از سنت های حسنه به شمار می رود، گفت: متأسفانه امروزه این سنت کم رنگ شده است البته بازهم اساتید فراوانی دارای ارتباط مناسبی با طلاب هستند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه علل کم رنگ شدن رابطه استاد با طلاب در حوزه علمیه گفت: در گذشته، اساتید حوزه علمیه از فرصت بیشتری برای ارتباط با طلاب برخوردار بودند اما امروزه این گونه نیست و اساتید دارای مشغله های فراوانی هستند و فعالیت های دیگری به غیر از تدریس نیز به آنها واگذار شده است؛ البته طلاب نیز دارای مشغله های فراوانی هستند.

وی با تأکید بر این که تغییر در روحیات طلاب و اساتید در کم رنگ شدن این رابطه بی تأثیر نیست، اظهار کرد: امروزه برخی اساتید از روحیه ارتباط با طلاب برخوردار نیستند؛ در مقابل طلاب نیز به دلیل این که از آغاز طلبگی برنامه ای برای ارتباط با استاد نداشته اند در سطح عالی نیز از چنین روحیه ای برخوردار نیستند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای تقویت ارتباط استاد با طلبه لازم است از سوی مرکز مدیریت برنامه ریزی مناسبی برای اساتید صورت گیرد و از سوی دیگر آنها را مورد حمایت قرار دهد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با بیان این که استاد در حوزه علمیه به غیر از تدریس وظایف دیگری نیز برعهده دارد، اظهار کرد: برخی وظیفه استاد را فقط تدریس می دانند در حالی که در حوزه علمیه مهم ترین وظیفه استاد، تربیت طلبه است و برای تربیت طلبه، ارتباط، مهم ترین ابزار به شمار می رود./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات