۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۸۲۰۷۵
تحلیلگر مسائل فرهنگی:

اتاق جنگ و جهاد اقتصادی از سوی نیروهای انقلابی و جهادی راه‌اندازی شود

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آثار اتاق جنگ اقتصادی در حل بحران‌های اقتصادی کشور، بر راه‌اندازی اتاق جنگ و جهاد اقتصادی از سوی نیروهای انقلابی و جهادی تأکید کرد.
دیپلماسی اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین موسوی فعال فرهنگی و اجتماعی در دومین روز همایش جهاد اقتصادی و نهضت تربیتی اجتماعی که امروز در ساختمان 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این‌که آخرین حربه نظام سلطه و در رأس آن آمریکا برای ایران اسلامی، جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: رهبر انقلاب چند سالی است با نامگذاری سال‌ها این موضوع را متذکر می‌شوند، اما متأسفانه از آن غفلت شده است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: جنگ اقتصادی امروز آمریکا در وزارت خزانه‌داری و وزارت پول آن شکل گرفته نه در پنتاگون، سیصد نفر در اتاق جنگ اقتصادی برای مبارزه با نظام اسلامی و ملت ایران تلاش می‌کنند تا مانع ارتباط کشورهای دیگر با ایران شوند.

وی تأکید کرد: اولویت امروز نظام، مسأله اقتصاد است، با توجه به ضرورت حضور نیروهای انقلابی در صحنه‌های تربیتی، بایستی نسبت به موضوع جنگ اقتصادی توجه کامل وجود داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر راه‌اندازی اتاق جنگ و جهاد اقتصادی از سوی نیروهای انقلابی و جهادی، بیان کرد: در این چهل ساله انقلاب اسلامی، هرجا بحرانی کشور را تهدید کرده است، با ورود جریان‌های مردمی به صحنه خطر، مشکلات برطرف شده است.

وی با بیان این‌که باور به جنگ اقتصادی در جبهه انقلاب به طور بایسته و شایسته شکل نگرفته است، گفت: وقوع برخی از امور جاری در جامعه اسلامی، در باور انسان نمی‌گنجد، حال چرا جبهه انقلابی، درگیر کارهای بیهوده شود که صحبت‌های رهبر معظم انقلاب روی زمین بماند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد: ما با همان دشمن دهه شصت رو به رو هستیم و فقط جبهه آن عوض شده است، بنابراین جنگ اقتصادی را باید جدی گرفت، از این رو در اتاق جنگ اقتصادی خود بندهایی تصویب‌ کرده‌ایم که تا پایان سال اجرایی کنیم.

وی با اشاره به خلاقیت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در جنگ تحمیلی بیان کرد: از بخش خلاقیت و نوآوری رزمنده‌ها در عملیات مختلف مانند ساخت پل بعثت که منجر به تصرف منطقه فاو و مجموعه‌ای از دیگر نوآوری‌های جنگ در اتاق جنگ اقتصادی باید استفاده کرد.

حجت الاسلام موسوی بعد از راه‌اندازی همایش دانش‌آموزی جنگ و جهاد اقتصادی، دانش‌آموزان طوماری را امضا کردند و متعهد شدند که از نوشت‌افزارها و کالاهای مورد نیاز بومی استفاده کنند و این امضا کردن به خاطر تأثیر جهات روانشناختی آن است.

وی ادامه داد: فرصتی در اختیار نماینده حلقه‌های تربیتی گذاشته شد تا بچه‌ها بتوانند ایده‌های خود را ارائه داده و جرأت صحبت‌ کردن در جمع را داشته باشند، در پایان نیز به تعدادی از بچه‌ها جوایزی داده شد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اثرگذاری نهضت تبیینی جمعی بیان کرد: یکی از دلایل مهمی که نسبت به کالای ایرانی استقبال مورد انتظار صورت نمی‌گیرد، عدم دسترسی آسان مردم به کالاهای ایرانی است، از این رو با تأسیس فروشگاه تمام ایرانی، افزون بر مشغول شدن تعدادی از شهروندان در فروشگاه، دسترسی مردم نیز به این کالاها آسان‌تر می‌شود، بنابراین فروشگاه خانه مهر به این جهت افتتاح شد.

وی با بیان این‌که بانک رسالت یکی از بانک‌های اسلامی و در شأن نظام ایران است، گفت: این بانک تا 30 میلیون تومان وام کارآفرینی را با یک ضامن به مشتریان اعطا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: 22 مورد در جنگ اقتصادی تصویب شده است که حضور کارآفرینان برتر شهر، ایجاغرفه کالای ایرانی، مسأله مطالبه‌گری در سطح ملی، اعلام فروشگاه‌های ایرانی در تریبون نمازجمعه برخی از این امور هستند.

وی در پایان افزود: امروزه مسأله بسته‌بندی یکی از بردهای تبلیغاتی در فروش کالای هر کشوری است و در ایران نیز باید به این مسأله بها داده شود تا مفهوم کلی حمایت از کالای ایرانی به مخاطب القا شود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات