۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۸۰۲۱
حجت الاسلام میرزامحمدی:

جوانان به مسأله ازدواج و فرزندآوری توجه کنند| روی جامعه پیر نمی توان سرمایه گذاری کرد

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از بی توجهی افراد جامعه نسبت به مسأله ازدواج و فرزندآوری، گفت: روی جامعه پیر نمی توان سرمایه گذاری کرد.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در ششمین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرا سیدالشهدا(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که بزرگترین عهد الهی بعد از رسالت، امامت است، گفت: بزرگترین بدعهدی بشریت در طول تاریخ آن است که 120 هزار نفر با این که واقعه غدیر را درک کردند، به جز 4 نفر، بقیه پس از گذشت  70 روز آن را زیرپا گذاشته و مقام امامت و جانشینی امیرمؤمنان(ع) را نقض کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که خداوند بعد از واقعه غدیر هیچ عذری را از کسی درباره مسأله امامت قبول نخواهد کرد، اظهار داشت: مردم در آن روزگار با امیرمؤمنان(ع) عهد بستند، اما زیر آن زدند و همه چیز را فراموش کردند؛ امروز ما نیز باید بدانیم که نباید مسأله امامت را فراموش کرده و در راستای زمینه سازی برای ظهور حرکت نکنیم.

وی نمونه ای دیگر از بدعهدی بشریت را نقض عهد مردم کوفه دانست و ابراز داشت: 18 هزار نفر، بلکه در برخی نقل ها آمده است که 40 هزار نفر با حضرت مسلم بن عقیل(ع) بیعت کردند و با توجه به این که ایشان سفیر امام حسین(ع) بود، پس یعنی مردم کوفه با امام حسین(ع) بیعت کردند، اما هنوز امام(ع) نیامده بود که آن ها بیعت خود را نقض کردند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به آیه شریفه «الذین ینقضون عهدالله من بعد میثاقه اولئک علیهم اللعنه و لهم سوء الدار» ابراز کرد: کسانی که عهد خداوند را نقض می کنند، نه تنها مورد لعن خداوند قرار می گیرند، بلکه عاقبت بسیار ناگواری در انتظارشان است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بر اساس نص آیات قرآن کریم کسانی که برای رسیدن به متاع دنیا و اهداف مادی، عهد خداوند را نقض می کنند نیز نه تنها به اهداف خود نخواهند رسید، بلکه هر آن چه را هم که در دست دارند، نیز از دست می دهند.

وی یادآور شد: بر اساس روایات، وفای به عهد، ادای امانت و نیکی به پدر و مادر از جمله مواردی است که خداوند هیچگونه راهی برای عذر آوردن از آن ها قرار نداده است؛ متأسفانه در جمعه امروزی به این موارد به ویژه مسأله وفای به عهد چندان توجه نمی شود.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به این که خداوند و ائمه معصومین(ع) هر عهد و میثاقی که ببندند به آن وفا خواهند کرد، ادامه داد: بدترین گناه این است که انسان به وعده ای که خداوند و یا ائمه معصومین(ع) بدان بشارت داده اند، اعتماد نکرده و بر خلاف آن عمل کند؛ یکی از موارد بارز عدم اعتماد به وعده الهی همین است که جوانان امروزی از ترس مشکلات اقتصادی ازدواج نمی کنند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: در روایات آمده است که هر کس خدمت پیامبر اکرم(ص) می رسید و می گفت ما فقیر هستیم، ایشان به ازدواج توصیه می کردند و یا اگر آن فرد متأهل بود، به فرزندآوری توصیه می فرمودند؛ یکی از آسیب های امروزی این است که از ترس مشکلات اقتصادی کسی به مقوله ازدواج و فرزندآوری توجه نمی کند که این مسأله آسیب های فراوانی را به دنبال خود خواهد آورد.

وی اظهار کرد: کسانی که دیر ازدواج می کنند دچار فساد خواهند شد و کسانی هم که مسأله فرزندآوری را به تأخیر می افکنند نیز نخواهند توانست با فرزندان خود ارتباط درستی داشته باشند، چون فاصله سنی آن ها با فرزندان بسیار بالا است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه فرزندآوری تصریح کرد: دشمنان ما در حال تولید دشمن برای اسلام و امیرمؤمنان(ع) هستند، اما جامعه ما از یک سو مسأله ازدواج و فرزندآوری را به تأخیر افکنده و از سویی هم آمار طلاق در حال بالارفتن است؛ اگر این مقوله اصلاح نشود شکی نیست که طی سال های آینده جامعه ما به جامعه ای با میانگین سنی بالا تبدیل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: وقتی جامعه ای از سن جوانی و میان سالی فاصله گرفت دیگر نمی توان روی آن سرمایه گذاری کرد، چون آحاد آن جامعه و تفکرها پیر هستند و افزون بر این ظرفیتی برای شکوفایی ندارد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات