۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۷۳۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد؛

ضرورت مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در هیأت های مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در هیأت های مذهبی تاکید کرد و گفت: هیأت های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) از حضور عالمان دینی و مداحان بهره ببرند.
مدیرکل

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش توجیهی مسؤولان هیات مذهبی و مداحان در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) اظهارداشت: محرم فرصتی مغتنم و بسیار ارزشمند برای تبیین قیام امام حسین و یاران باوفایش است.

وی افزود: در ماه محرم بستر لازم برای تعمیق و تحکیم باورهای دینی و اعتقادی مردم، رشد فضائل اخلاقی در جامعه، نهادینه کردن هرچه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، حسینیه‌ها و هیات مذهبی فراهم می‌شود و برای مردم نیز ماهی پربرکت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌کرد: ماه محرم فرصتی است تا مبلغان دینی بتوانند بیشتر از گذشته به تبیین دین مبین اسلام واحکام آن بپردازند از این رو باید با برنامهریزی لازم و مدیریت هرچه بهتر و با هوشمندی بیشتر، نهایت بهره را از این ماه ببرند.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد با بیان این‌که فرهنگ انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورا گره خورده است، ابراز داشت: بنیان و اساس انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، این دو جدایی ناپذیرند و هرگز نمی‌توان فرهنگ انقلاب را از فرهنگ عاشورا جدا کرد.

وی با تاکید بر این‌که رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در فرهنگ عاشورا است، افزود: به جرأت می‌توان گفت که فرهنگ عاشورا زیربنای انقلاب اسلامی است، در هشت سال دفاع مقدس نیز ردپای فرهنگ عاشورا مشاهده می‌شود و نقش این فرهنگ در پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بی بدیل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: دشمن تمام سعی خود را برای تحریف فرهنگ عاشورا بکار گرفته و می‌کوشد تا فلسفه قیام امام حسین(ع) را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد و جوانان را از فرهنگ سرخ شهادت دور کند.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد اضافه‌کرد: باید مواظب توطئه‌های دشمن باشیم چراکه جبهه معارض انقلابی همواره در تلاش است تا با استفاده از امکانات و تجهیزات در اختیار، فرهنگ عاشورا را کمرنگ جلوه دهد.

وی با تاکید بر شناخت نقشه و توطئه‌های دشمن و همچنین برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این توطئه‌ها گفت: در این راستا نباید از تهیه محتوای مناسب و متناسب با شرایط غافل شویم، چراکه دشمن از کوچکترین غفلت ما بهترین استفاده را می‌برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در هیات مذهبی تاکید کرد و افزود: هیات مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) باید در ساعتی معین از حضور عالمان دینی و مداحان بهره ببرند، همچنین مشارکت و مشورت اعضای هیات مذهبی در برگزاری این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، مقابله عالمانه و آگاهانه با خرافات و آسیب‌های عزاداری را امری ضروری تلقی کرد و گفت: البته با برگزاری جلسات توجیهی ویژه مسؤولان هیات مذهبی، این آسیبها به شدت کاهش یافته است./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات