۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۷۴۸۹۳
خطیب برجسته حوزه علمیه تبیین کرد؛

دلایل عدم موفقیت حرکت "نه به تجمل گرایی"

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اهمیت و تأثیرات کار تشکیلاتی، به بررسی دلایل عدم موفقیت حرکت «نه به تجمل گرایی» پرداخت.
بی آزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی خطیب برجسته حوزه علمیه در نهمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور که ظهر امروز از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به حرکت معرفتی جامعه ایمانی مشعر ابراز داشت: امیداریم حرکت معرفتی که توسط مشعر ایجاد شده است تداوم پیدا کند و در آینده نیز بتواند قلوب مردم و جوانان را متحد سازد.

وی ادامه داد: ایجاد این حرکت اجتماعی می تواند با همیاری مشعر و هیأت جانبازان انجام شود، به همین خاطر باید پروژه‌های جدی را آغاز و به شکل متمرکز فعالیت‌های خود را آغاز کرد،

خطیب برجسته حوزه علمیه افزود: دنبال کردن و عمل به این پروژه‌های کوچک و هدفمند در آینده می تواند به یک تحول بزرگ آسیب زدایی در کشور تبدیل شود.

وی با بیان این‌که هیأت‌ها باید در کنار مساجد آباد و پرشور شود، تأکید کرد: در کنار هیأت‌های مذهبی مساجد نیز باید فعال شوند، چراکه جامعه‌ای که سنگرش را از دست دهد، یقینا جبهه را نیز از دست خواهد داد و از دست دادن مساجد به عنوان سنگر نظام باعث ضربه خوردن می‌شود.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی در ادامه به جریان مطالبه گری مردمی اشاره و بیان کرد: جریان مطالبه گری بایستی به جای سلبریتی‌ها از سوی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مطرح شود.

وی ادامه داد: مطالبات اجتماعی در حوزه کنش‌گری‌ فردی به نتیجه نمی‌رسد و رهبر معظم انقلاب هم بر لزوم حرکت‌های هدفمند و تشکیلاتی تاکید دارند.

خطیب برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حرکت فردی «نه به تجمل گرایی» به دلیل فردی بودن، به موفقیت و امیدبخشی نرسید، باید به کلید واژه رهبر انقلاب در این زمینه که امید آفرینی و وحدت بخشی است توجه کرد، زیرا هر حرکتی که با این رویکرد انجام نشود، یقینا محکوم به شکست خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب بیان کرد: حضرت آقا تقوای سیاسی را مطرح کرده و یکی از اصول اصلی آن را حرکتی می‌دانند که دشمنان را منتفع نکند، بنابراین نباید با انجام حرکت‌هایی به بهانه مطالبه‌گری، دشمنان را خوشحال و منتفع کنیم.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی تأکید کرد: در جریان مطالبه‌گری نباید خودزنی کرد و این حرکت صحیح به سمت خودزنی سیاسی برسد.

وی ابراز داشت: اگر طرح «نه به تجمل گرایی» از ابتدا با حضور گسترده طلاب و جوانان انقلابی همراه می شد، یقینا به شکست منتهی نمی‌شد.

خطیب برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در شرایط حاضر نیز می توان با همدلی عملیاتی مسیر را تغییر دهیم و با تحول در تاکتیک و یک حرکت منجسم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی در پایان با بیان این‌که مردم جامعه زمانی دچار بی تفاوتی و یأس می‌شوند که حس کنند حضور آنها تاثیری در اداره امور ندارد، گفت: در عرصه مطالبه‌گری باید در تعیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر مراقب بود که دچار اشتباهات خطرناک نشویم./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات