۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۶۸۷۱۴
با حضور علما و شخصیت های حوزوی؛

مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمدی برگزار شد

مجلس بزرگداشت هفتمین روز ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمدی، امشب با حضور علما، شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجلس بزرگداشت هفتمین روز ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی یار دیرین حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و از شاگردان علامه طباطبایی، امشب با حضور علما، شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله جعفر سبحانی و آیات محمدتقی مصباح یزدی، ابراهیم امینی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سید محسن خرازی، مرتضی مقتدایی،‌علوی بروجردی، سید محمد غروی، هادوی تهرانی، محمود عبداللهی و شماری از اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام و المسلمین خسروپناه، سیدمحمود مدنی، حبیب‌الله فرحزاد، علی مصباح، احمد واعظی، نجف لک‌زایی، جواد محدثی، رضا حاجی ابراهیم و دیگر شخصیت‌های حوزوی حضور داشتند.

حاضران در جلسه با قرائت قرآن و فاتحه خوانی برای شادی روح حجت الاسلام والمسلمین احمدی دعا کرده و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا ایشان را با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محشور کند.

براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجی ابراهیم استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمدی اظهار داشت: زندگی این عالم بزرگوار بستری برای تربیت انسا‌ن‌های عالم، دانا و مؤمن بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بزرگ ترین دغدغه حجت الاسلام والمسلمین احمدی انتقال معلومات خود به شاگردان و دانش‌جویان خود و رشد و تعالی آنها تا بالاترین مرتبه ممکن بود و در مقام استادی واقعا شخصیتی حقیقت‌طلب، دلسوز و متواضع داشت که این ویژگی بارز انبیا است.

وی درباره آثار و ثمرات مرحوم احمدی بیان کرد: در انتشارات سمت که مؤسس آن شخص حجت الاسلام والمسلمین احمدی است، بیش از 1450 عنوان کتاب فقط در زمینه علوم انسانی چاپ شد که به مدیریت و از برکات و آثار وجودی این عالم بزرگوار بوده است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات