۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۶۴۷۹۰

درخشش پایگاه ویکی نور در دهمین جشنواره رسانه های دیجیتال

پایگاه ویکی نور وابسته به مرکز کامپیوتری علوم اسلامی موفق به دریافت نشان سلامت در قسمت معارف اسلامی در دهمین جشنواره رسانه‌ های دیجیتال شد.
پایگاه اینترنتی ویکی نور

مصطفی حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام خبر درخشش پایگاه ویکی نور در دهمین جشنواره رسانه های دیجیتال گفت: پایگاه ویکی نور موفق به دریافت نشان سلامت در قسمت معارف اسلامی در دهمین جشنواره رسانه‌ های دیجیتال شد.

دهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال با موضوعات اینترنت، شبکه‌ های اجتماعی، بازی و سرگرمی دیجیتال، تلفن همراه، رایانه، سبک زندگی دیجیتال، اشتراک گذاری محتوا، کودکان و نوجوانان آنلاین و حریم خصوصی در شهر تبریز برگزار شد که در پایان، از میان ۳۵۰۰ اثر، ۴۴ اثر برگزیده شده و مورد تقدیر این دوره از جشنواره قرار گرفتند.

مدیر پایگاه ویکی نور در زمینه فعالیت های این پایگاه بیان کرد: پایگاه ویکی ‌نور، تنها پایگاه تخصصی در رشته کتاب ‌شناسی و زندگی ‌نامه است که بیش از ده هزار مقاله را با هدف آشنایی و توسعه اطلاعات دانش‌ پژوهان در زمینه دانش کتاب ‌شناسی و زندگی ‌نامه پدیدآوران آنها، در اختیار علاقه ‌مندان قرار داده است.

حسینی افزود: امکان ویرایش و تکمیل مقالات، امکان ایجاد مقالات جدید در محدوده کتاب ‌شناسی و زندگی‌ نامه، امکان مشاهده وابسته‌ کتاب‌ ها و پدیدآوران، ارتباط بین مقاله و متن کتاب، ارتباط بین یک مقاله با مقالات مرتبط با استفاده از الگوهای مناسب، مستند بودن بسیاری از مقالات و استفاده از منابع معتبر در نگارش آن، ارتباط بین پاورقی‌های مقالات با منبع اصلی، امکان جستجوی موضوعی کتاب‌ ها بر مبنای برگردان فارسی کد کنگره از قابلیت های پایگاه ویکی نور است.

مدیر پایگاه ویکی نور با اشاره به برنامه های در دست اقدام این پایگاه افزود: ارائه مقالات به دیگر زبان‌ ها، اتصال بین مقالات ویکی ‌نور با دیگر پایگاه‌ های علمی، قرار دادن صوت و فیلم در بخش زندگی‌نامه‌ ها از قابلیت‌هایی است که به به همت مهندسان مرکز تحقیقات کامپوتری علوم اسلامی نور در پایگاه ویکی نور در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات